شناسهٔ خبر: 28802583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​چگونه هزینه غذا و نوشیدنی را در فرودگاه کاهش دهیم؟

در این مطلب با روش‌های مناسب برای صرفه‌جویی مالی در فرودگاه آشنا خواهید شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب؛ سفر با هواپیما هزینه‌های زیادی دارد و گران‌ترین روش مسافرت کردن بشمار می‌آید. اما برای اینکه تجربه سفر هوایی نه چندان گرانی داشته باشید می‌توانید در برخی از هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

به طور مثال، اغلب ما عادت داریم وقتی در فرودگاه در انتظار پرواز هستیم، خوراکی می‌خریم تا سرگرم باشیم. یا اگر زمان ناهار یا شام است، حتما سراغ فست‌فود‌ها مستقر در فرودگاه خواهیم رفت.

اما با چند ترفند ساده و مقرون‌ به‌صرفه می‌توانید از این خرج‌های اضافی دوری کرده و چند ده هزار تومان صرفه جویی کنید. چگونه؟ در ادامه مطلب روش‌های مناسب برای صرفه‌جویی مالی در فرودگاه را برایتان نوشته‌ایم. همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید درباره مراحل «Check-In» در فرودگاه‌ها بدانیم

قبل از سفر پروتئین مصرف کنید

مصرف پروتئین باعث می‌شود برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و در نتیجه از خرج کردن پول برای اسنک یا خوراکی‌ها جلوگیری می‌شود. قبل از اینکه از خانه خارج شده و روانه فرودگاه شوید، یک صبحانه کامل حاوی تخم‌مرغ، یا ناهار مملو از پروتئین میل کنید و کاملا سیر باشید.

برای خودتان اسنک درست کنید

اگر برای خود اسنک درست کنید و همراه خود به فرودگاه ببرید، وقتی هوس خوراکی کردید می‌توانید آن را میل کنید و از قیمت‌های دو یا سه برابری خوراکی‌ها در فرودگاه پرهیز کنید.

سبزیجات ترد و تازه، میوه یا کنجد عسلی، گرانولا یا ساندویچ‌های کوچک و کم حجم برای چنین مواقعی گزینه‌های بسیار خوبی بشمار می‌روند.

قمقمه آب به همراه داشته باشید و از خانه آن را پر کنید

برای اینکه برای خرید آب معدنی هزینه اصافی متحمل نشوید، توصیه می‌کنیم یک عدد قممه شیک و سفری برای خود خریداری کنید و در هر سفر آن را پر کنید. بعد از خالی شدن آب قمقمه می‌توانید از آبسردکن‌های موجود در فرودگاه یا ترمینال‌های مسافربری آن را دوباره پر و مصرف کنید.

حتی فلاسک‌های سفری کوچک که در جیب جا می‌شوند نیز گزینه‌های خوبی هستند، زیرا می‌توانید آبجوش همراه خود داشته باشید و هر وقت هوس کردید نسکافه یا چای بنوشید. حتما می‌دانید که در فرودگاه یک فنجان چای به اندازه یک ساندویچ در داخل شهر برایتان آب خواهد خورد.

نوشیدنی یا اسموتی موردعلاقه خود را درست کنید

باز هم برای غلبه کردن بر هوس‌های خوراکی و نوشیدنی در سالن انتظار فرودگاه توصیه می‌کنیم اسموتی یا آب میوه موردنظر خود را در خانه تهیه کرده و در فلاسک یا لیوان دردار بریزید و با خود حمل کنید. به احتمال زیاد گرفتن یخ از کافه‌های موجود در فرودگاه برایتان هزینه‌ای در بر نخواهد داشت و می‌توانید بدون هیچ هزینه اضافه‌ای یک آب میوه خوش طعم و خنک میل کنید.

سالاد یا اسنک سبزیجات سفارش دهید

اگر هیچ کدام از موارد بالا را رعایت نکردید و هیچ خوراکی‌ای همراه خود نداشتید، بهتر است به جای ساندویچ‌های گوشتی و مرغی، سالاد‌های سبک یا اسنک‌های حاوی سبزیجات سفارش دهید. سبزیجات به دلیل داشتن فیبر شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند.

نظر شما