شناسهٔ خبر: 28802472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع آگاه:

پلیس ترکیه شواهد قتل «خاشقجی» در کنسولگری عربستان را یافته است

پلیس ترکیه می‌گوید به شواهد دست یافته است که نشان می‌دهد جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان کشته شده است.

صاحب‌خبر -
پلیس ترکیه شواهد قتل «خاشقجی» در کنسولگری عربستان را یافته است
 
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ترکیه‌ای گزارش داد پلیس به شواهدی در کنسولگری عربستان در استانبول دست یافته است که نشان می‌دهد جمال خاشقجی در آنجا کشته شده است.

این مقام آگاه جزئیات بیشتری درباره شواهد کشف شده ارائه نکرد.

همزمان، کنسول عربستان سعودی در استانبول، ترکیه را به مقصد کشورش ترک کرده است. بازرسان آماده می‌شوند که خانه محل اقامت کنسول را مورد بررسی قرار دهند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و ستون نویس واشنگتن پست، از دو هفته پیش که وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، دیده نشده است.

یک گروه از بازرسان ترکیه‌ای جستجویی ۹ ساعته را در کنسولگری عربستان پی گرفتند که بامداد روز سه شنبه به پایان رسید. کارشناسان شاخه ضدترور و واحد‌های بازرسی صحنه جرم از دفتر امنیت استانی استانبول هم در این گروه حضور داشتند.

یک مقام حاضر در کنسولگری گفت که این گروه نمونه‌هایی را از جمله خاک باغچه کنسولگری برداشته اند.

مقامات سعودی پیش از این هرگونه دخالتی در ناپدیدشدن خاشقجی را رد کرده و گفته بودند که این روزنامه نگار پس از آن که کنسولگری را ترک کرد، ناپدید شده است، اما رسانه‌هایی آمریکایی امروز به نقل از منابع آگاه گزارش دادند عربستان قصد دارد اعلام کند که او در جریان بازجویی در کنسولگری، به اشتباه از سوی عوامل خودسر کشته شده است.
 

از جمله، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» اعلام کرد عربستان سعودی آماده می‌شود تا اعلام کند که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در جریان بازجویی در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.این شبکه به نقل از منابع خود که نام‌شان فاش نشده است گزارش داد، مقام‌های عربستانی خواهند گفت که مرگ وی در جریان اشتباه در بازجویی رخ داده است.

در صورتی که این خبر تایید شود احتمال می‌رود که خاشقجی بر اثر ضرب‌وشتم کشته شده باشد. از سوی دیگر، هنوز معلوم نیست چه بر سر جسد وی آمده است. سی‌ان‌ان گفته است یکی از منابع محتاطانه اعلام کرد که این گزارش در حال آماده شدن است و ممکن است تغییر کند.منبع دیگر گفته است، گزارش یاد شده احتمالا این‌طور نتیجه‌گیری می‌کند که عملیات علیه خاشقجی بدون مجوز صورت گرفته و افرادی که درگیر آن بوده‌اند مجازات خواهند شد.

نظر شما