شناسهٔ خبر: 28802447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بدرقه کاروان خادمان زائران اربعین حسینی

مراسم بدرقه کاروان خادمین زائران اربعین حسینی عصر امروز در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: اربعین نمادی برای فراموش نشدن عاشوراست و راهیپمایی عظیم اربعین حسینی یکی از نشانه های ایمان به خدا، رسول اکرم (ص) و اوصیای دین است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را دولتمردان و سیاسیون راه نیانداخته اند بلکه با اراده و بصیرت مردم و در پی حق طلبی آنان شکل گرفته است.

وی گفت: پیوند بین عراق و ایران از مزیت هایی است که باعث شد داعش به زباله دان تاریخ بپیوندد و رمز این پیوند عشق به حضرت ابا عبداالله الحسین (ع) و نقطه قوت این حرکت راهپیمایی اربعین حسینی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: استکبار تلاش می کند بین ایران و عراق اختلاف ایجاد کند در حالی که پیوند بین مردم ایران و عراق و همه ملتهایی که دلداده حضرت امام حسین (ع) هستند، روز به روز محکمتر می شود و به یاس و ناامیدی دشمن می افزاید.

این مراسم با مشارکت آستان قدس رضوی، هیات ‌های مذهبی و موکب‌ داران استان خراسان رضوی برگزار شد، خادمان بارگاه حضرت امام رضا (ع) با کسب اجازه از محضر ولی نعمت خود آماده اعزام به کربلا شدند.

در مراسم اربعین امسال بیش از چهار هزار نفر از خدام برای خدمت در بخش ‌های پاکبان، راننده اتوبوس و خدمه موکب ‌ها اعزام می‌ شوند که با لباس خدمت در سه موکب‏ شلمچه، کربلا و کاظمین مستقر خواهند شد.

 

 

نظر شما