شناسهٔ خبر: 28802428 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

تصویب نهایی «بسته حمایتی»؛ یکشنبه آینده / وضعیت "اورژانسی" پایتخت

"مشکل محیط زیست ایران مجریان قانون است، نیاز تهران به ۳۷۴ مخزن آب اضطراری در زلزله، شرایط گذراندن سربازی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی، محدودیتی برای تهیه تجهیزات موادیاب گزارش نشده است، افزایش فعالیت سارقان بدون سابقه در تهران، انتقاد از خرید و فروش زباله در برخی از مناطق و حومه شهر تهران، نرخ پوشش پیش دبستانی در ۵ استان به بالای ۸۰ درصد رسید، تصویب نهایی «بسته حمایتی»؛ یکشنبه آینده و وضعیت "اورژانسی" پایتخت" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رییس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد

نیاز تهران به ۳۷۴ مخزن آب اضطراری در زلزله/ ابلاغ دستورالعمل کمک استان‌ها به تهران به‌زودی

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در گزارشات ارائه شده ۳۷۴ مخزن آب اضطراری در شهر تهران نیاز داریم و امروز سومین مخزن افتتاح می‌شود که اگر همین روند ادامه پیدا کند در جای خوبی قرار خواهیم گرفت.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اسکان موقت اشاره و ادامه داد: اگر زلزله‌ای در شب رخ دهد ۱۰ میلیون نفر جمعیت خواب داریم و باید بدانیم که قرار است این ۱۰ میلیون نفر را در کدام نقطه شهر مستقر کنیم، زیرا حداقل چهار برابر مساحت شهر تهران زمین می‌خواهیم چون باید آنها را از ارتفاع به سطح بیاوریم. حال اگر بتوانیم این ۱۰ میلیون نفر را مستقر کنیم باید بپرسیم که آیا سرویس‌های بهداشتی برای این تعداد افراد فراهم شده است و به فرض اگر این موضوع هم تامین شده باشد آیا امکان جمع‌آوری فاضلاب وجود دارد یا خیر؟ و بعد از آن نیز مسائل بهداشتی، بیماری‌های اپیدمی و آیتم‌های دیگری وجود دارد که مساله را پیچیده می‌کند.

رییس پلیس پایتخت در اجرای مرحله ۱۶ طرح رعد خبر داد

افزایش فعالیت سارقان بدون سابقه در تهران/جمع‌آوری ۴۸۸ معتاد متجاهر از اطراف مدارس

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت از دستگیری و جمع‌آوری بالغ بر ۲۷۰۰ مجرم و معتاد مجاهر در پایتخت خبر داد.

سردار رحیمی همچنین با اشاره به ۶۵۷ سارق و مالخری که دستگیر شده‌اند گفت: از این تعداد تنها ۲۰۴ نفر سابقه‌دار بوده و بالغ بر ۴۵۰ نفر برای اولین بار بود که دستگیر شدند که این یک زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه است و باید تدابیر و تمهیدات لازم در مورد آن اتخاذ شود.

سردار رحیمی خبر داد

ممنوعیت خریدو فروش ارز در خیابان/خروج مدیر ۲ شرکت لیزینگی کلاهبردار از کشور

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت اعلام کرد که هرگونه خرید و فروش ارز در کوچه، خیابان، چهارراه و... ممنوع است.

رحیمی همچنین نسبت به فعالیت شرکت‌های غیر مجاز لیزینگ خودرویی هشدار داد و تصریح کرد: متاسفانه شرکت‌های لیزینگی که تبلیغ هم می‌کنند و ما تبلیغات آن‌ها را در فضاهای شهری می‌بینیم به راحتی اقدام به تبلیغ فعالیت مجرمانه خود می‌کنند که تاکنون ۱۲ شرکت لیزینگی خودرو تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و مدیران دو شرکت نیز متأسفانه از کشور خارج شده‌اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر :

محدودیتی برای تهیه تجهیزات موادیاب گزارش نشده است

پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تعهد کشورهای اروپایی برای در اختیار گذاشتن وسایل و تجهیزات کشف مواد مخدر گفت: ارائه تجهیزات و وسایل براساس تفاهم‌نامه بین ما و کشورهای دیگر به مرور زمان و براساس تعهدات انجام می‌شود

وی درباره اظهارات روز گذشته رئیس پلیس مواد مخدر ناجا مبنی بر اینکه برخی اقداماتی که باید در امر مبارزه با مواد مخدر از سوی سایر کشورها انجام می شد، به دلیل تحریم‌ها حذف شده است، گفت: ارائه تجهیزات و وسایل براساس تفاهم‌نامه بین ما و کشورهای دیگر به مرور زمان و براساس تعهدات انجام می‌شود.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران عنوان کرد

انتقاد از خرید و فروش زباله در برخی از مناطق و حومه شهر تهران

افشین حبیب زاده، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرید و فروش زباله در برخی از مناطق تهران به ویژه حومه این شهر به شهردار تهران تذکر داد که ضمن جلوگیری از وقوع این اتفاق، جریان انتقال زباله در مسیر قانونی خود قرار بگیرد.

وی گفت: اگر مسئله خرید و فروش زباله ادامه یابد، قطعا در آینده حومه تهران به مرکز داد و ستد زباله تبدیل خواهد شد. لذا از شهرداری تهران می‌خواهم هر چه سریع‌تر این موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا جریان انتقال زباله در مسیر قانونی خود قرار بگیرد.

سردار کمالی تشریح کرد

شرایط گذراندن سربازی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح مقررات گذراندن بخشی از دوره سربازی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی را تشریح کرد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در همین راستا و برای انتخاب پروژه به مشمولان متقاضی توصیه کرد: این روش رویکرد جدیدی از خدمت سربازی بوده و لازم است متقاضیان سعی کنند پروژه را در زمان دانشجویی یا همان ابتدای فراغت از تحصیل انتخاب کنند، تا فرصت کافی برای تحقیق داشته باشند.

رئیس دانشگاه مازندران در افتتاحیه چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط‌زیست:

مشکل محیط زیست ایران مجریان قانون است/۵۰ سال بعد عوارض قاچاق خاک را درک می‌کنیم

سید خلاق نیرنیا، رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به این که سال‌هاست موضوع قاچاق خاک در صدر اخبار قرار دارد، اظهار کرد: این قاچاق سکه و طلا یا مواد مخدر نیست بلکه قاچاق خاک است اما هنوز کسی متوجه نیست که قاچاق خاک ، قاچاق حیات و تمدن به حساب می‌آید.

به گفته وی، ۵۰ سال بعد متوجه عوارض و پیامدهای ناشی از قاچاق خاک از مناطق مرکزی و جنوبی کشور می‌شویم و می‌فهمیم که قاچاق خاک چه صدماتی به محیط زیست و تمدن ایران زده است. جالب است بدانیم که تشکیل یک سانتی‌متر خاک در بهترین شرایط جوی ۵۰۰ سال طول می‌کشد.

پیش دبستانی حاشیه شهرها نیازمند توجه ویژه

نرخ پوشش پیش دبستانی در ۵ استان به بالای ۸۰ درصد رسید

رخساره فضلی، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه پیش دبستانی‌ها را به سمت مناطق محروم، دوزبانه، مرزی و حاشیه شهرها متمرکز کردیم گفت: نرخ پوشش پیش دبستانی در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان، سمنان، ایلام و خراسان شمالی به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همه کلاس‌های پیش دبستانی، کودکان با نیازهای ویژه و دارای معلولیت، کودکان با خانواده دشوار، بی سرپرست و بدسرپرست را نیز مورد توجه خاص قرار دادیم گفت: در چندسال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و نرخ پوشش ما در این دوره در استان خوزستان به حدود ۱۰۰ درصد، در سیستان و بلوچستان به بالای ۸۰ درصد، در خراسان شمالی به بالای ۹۰ درصد و در سمنان به حدود ۹۸ درصد و در ایلام به ۹۹ درصد رسیده است.

بندپی اعلام کرد

تصویب نهایی «بسته حمایتی»؛ یکشنبه آینده/تا الان جزو گزینه‌های پیشنهادی وزارت نبوده‌ام

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اینکه جزو گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور برای نشستن بر کرسی وزارت است؟ گفت: تا الان جزو گزینه‌های پیشنهادی نبوده‌ام.

وی همچنین با بیان اینکه یکشنبه آینده جمعیت برخوردار از بسته‌های حمایتی مشخص می‌شود درباره مشمولان گفت: تمام تلاش ما این است که آنها که زیر سه میلیون تومان درآمد ماهانه دارند مشمول شوند که عدد و رقم مستمری بگیران و بیمه شدگان تامین اجتماعی و افراد تحت تکفل مشخص است.

نشتی بازار دارویی و افزایش دسترسی به شبه‌مخدرها/عوارض مصرف خودسرانه «متادون»

دکتر سعید صفاتیان، رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسئولان خواست تا بر سیستم‌های نظارتی چرخه توزیع قرص «متادون» عملکرد دقیق و موثرتری داشته باشند.

رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مصرف متادون مختص بیمارهای پرخطر است، اظهار کرد: متاسفانه مصرف متادون در داخل کشور از مسیر درمان بیماران پرخطر خارج شده است، در حالی که افرادی که نیاز جدی به متادون ندارند این دارو را مصرف می کنند.

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

وضعیت "اورژانسی" پایتخت/ کمبود نیرو و تجهیزات فرسوده در "۱۱۵"

دکتر هادی سیف، معاون توسعه اورژانس تهران با اشاره به کمبود نیرو در این حوزه خدمتی، با بیان اینکه در مرحله اول درخواست تامین ۸۰۰ نیرو را ارائه داده‌ایم، در عین حال بر لزوم افزایش ۲.۵ برابری بودجه اورژانس تهران تاکید کرد.

وی درباره وضعیت بودجه‌ای اورژانس تهران نیز گفت: در حال‌حاضر از آنجایی که ایجاد سازمان اورژانس، به طور کامل مصوب نشده است، اورژانس تهران به طور مستقیم اعتباراتش را از خزانه دریافت می‌کند. بودجه اورژانس تهران در سال ۹۷ حدودا ماهیانه چهار میلیارد تومان است، اما برای کیفی‌تر شدن خدمات اورژانس این میزان حداقل باید ۲.۵ برابر افزایش یابد. البته نمی‌گوییم این اعتبار نمی‌تواند ناوگان اورژانس تهران را پیش برد، اما کفاف تنوع خدمات اورژانس و ارائه کیفی‌تر خدمات را نمی‌دهد. انتظار مردم هم دریافت خدمات کیفی است. در حال حاضر خدمات انجام می‌شود، اما می‌توانیم خدمات بسیار مطلوب‌تر و کیفی‌تری را ارائه دهیم.

در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد

آخرین وضعیت "سل" در ایران/ ۲ استان، کانون بیماری

دکتر مهشید ناصحی، رئیس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت،  درباره آمار سل در ایران گفت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان آمار جهانی و کشورمان داشته باشیم، باید ذکر کنم که میزان بروز تخمین زده شده سل توسط سازمان جهانی بهداشت برای جمهوری اسلامی ایران ۱۴ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است؛ به عبارتی میزان بروز سل در ایران ۱۰ برابر کمتر از آمار جهانی است.

ناصحی درباره استان‌هایی که میزان بروز سل در آن‌ها زیاد است نیز اظهار داشت: در میان استان‌ها نیز همچنان سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین میزان‌ بروز و شیوع را در کشور دارا هستند.

هاشمی: از موضوع شنود بگذرید/ جایم در شورا راحت است

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره انتخاب شهردار جدید، نامه وزیر کشور و شائبه نصب شنود در دفتر معاونین شهردار توضیحاتی را ارائه کرد.

هاشمی با بیان اینکه شرایط احراز بازنشسته بودن افشانی مخدوش شده و باید وزیر کشور این موضوع را تعیین تکلیف کند، در خصوص دو فوریت اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس گفت: متاسفانه اطلاعات غلط در فضای مجازی منتشر شده و نباید این دو فوریت را به نام شهرداری و شورا گذاشت.

وی در مورد گزینه‌های احتمالی شهرداری با بیان اینکه اعضای شورای شهر با فرض یک درصدی نبود افشانی در ذهن خود و حتی مشورت‌های مختلف گزینه‌ها را مطرح می‌کنند، گفت: این اسامی برای جایگزینی در ذهن اعضا است اما امروز در جلسه‌ هم‌اندیشی بحث شد که اگر افشانی نباشد، آیا همان پروسه طولانی انتخاب شهردار را طی خواهیم کرد که همه اعضا عنوان کردند که همان پروسه اما کوتاه‌تر طی می‌شود.

قربانی اسیدپاشی بازیگر شد

یکی از قربانیان اسیدپاشی در کشورمان بازیگر تئاتر شد.

معصومه عطایی از معروف ترین قربانیان اسیدپاشی کشورمان است که در سال ۸۹  از سوی پدرشوهر سابقش مورد اسیدپاشی قرار گرفت، او مدتی بعد عامل اسیدپاشی را بخشید اما پس از آن به دلیل فعالیت های هنری و انسان دوستانه خود بارها نامش در رسانه‌ها مطرح شد.

معصومه که عضو هیات مدیره انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی است، در آخرین تجربه خود به سراغ بازیگری تئاتر رفته است و این شب‌ها در خانه نمایش با ۱۱ بازیگر نابینای دیگر در تئاتری به نام «شاباش خوان» روی صحنه رفته است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

ممنوعیت خریدو فروش ارز در خیابان/خروج مدیر ۲ شرکت لیزینگی کلاهبردار از کشور

آخرین وضعیت "سل" در ایران/ ۲ استان، کانون بیماری

آیا میوه خطر دیابت را افزایش می‌دهد؟

هاشمی: از موضوع شنود بگذرید/ جایم در شورا راحت است

شرایط گذراندن سربازی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی

انتهای پیام

نظر شما