شناسهٔ خبر: 28802305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

سالانه 3 هزار میلیارد تومان در مناطق محروم هزینه می شود

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه سالانه حدود 3 هزار میلیارد تومان در ستاد اجرایی در مناطق محروم هزینه می شود گفت: بیش از 70 درصد آن مربوط به اشتغال بوده و کلیدی ترین هدف ما هم همین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مراسم شکرانه بهره برداری از ۶۳۷ طرح قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم که صبح امروز برگزار شد بیان کرد: فراخوانی که رهبر معظم انقلاب(تکمیل الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده)مطرح کردند پیامی مهم دارد که لازم است گروههای جهادی توجه ویژه ای به آن داشته با شند، و آن اینکه حاصل و هدف این پیام و فراخوان شروع و استقرار یک تمدن اسلامی است که با تمدن موجود در تعارض است که می تواند آقایی نظام اسلامی را در دنیا رقم بزند و قطعا مقدمه فرج خواهد شد.

وی با بیان اینکه شما گروههای جهادی همانند فرماندهان دوران دفاع مقدس هستید، عنوان کرد: امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و شما باید وظایف امثال شهید همت و خرازی که به خوبی  در دوران دفاع مقدس انجام وظیفه کردند به خوبی به عهده بگیرید.

مخبر در ادامه گفت: در ایجاد تمدن باید مردم را فعال کنیم همانند جنگ تحمیلی که امثال فرماندهان دفاع مقدس، مردم را به صحنه کشاندند امروز هم در آن مقطع قرار داریم و اگر بتوانیم مردم را به صحنه بیاوریم پیروز شده ایم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در  ادامه با بیان اینکه موضوع فقر و محرومیت با توجه به وضعیت کشور از نظر منابع طبیعی توجیهی ندارد ، خاطرنشان کرد:اگر شما گروههای جهادی بتوانید جمع خود را تکثیر دهید و مناطق محروم بیشتری را  پوشش دهید مطمئن باشید ما هم تمام تلاشمان را در بضاعت میکنیم تا شما مشکل مالی نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 3 هزار میلیارد تومان در ستاد اجرایی در مناطق محروم هزینه می شود و بیش از 70 درصد آن مربوط به اشتغال است و کلیدی ترین هدف ما هم همین است. مخبر افزود: اگر اشتغال را در سراسر کشور به راه بیندازیم خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تا امکان اجرای هر موضوعی توسط گروه های جهادی وجود دارد به دیگر دستگاههای اجرایی نباید سپرده شود، عنوان کرد: هیچ کدام از اقدامات شما قابل قیاس با دستگاههای دیگر نیست و دغدغه های شما تفاوت دارد چرا که شما می توانید این دغدغه ها را اولویت بندی کنید همچنین قیمت تمام شده گروههای جهادی بسیار پایین تر از دیگران است مثلا در ساخت مدارس توسط گروه های جهادی،  قیمت تمام شده 35 درصد پایین تر از پیمانکاران است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم حضور شما جهادگران آرامشی به دلسوزان نظام و رهبری بدهد و این شدنی است، چرا که ما با توطئه های وسیعی مواجه بودیم که با کمک مردم حل شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: نقطه نگرانی کشور تکیه بر مدیران با سن بالا و همچنین نگاه بر نفت است،اگر این مسئله را حل نکنیم جلوی پیشرفت کشور را می گیرد و نقطه قوت ما حضور جوانان است.

مخبر در پایان تصریح کرد: گروههای جهادی تکلیف بسیار سختی دارند که همه مسئولین کشور باید از شما در خصوص اقدامات تان تشکر کنند ولی نسبت به توانمندی هایی که خداوند در شماها ایجاد کرده است خیلی عقب هستیم.

گفتنی است خدمت رسانی به ۴۵۰۰کودک محروم ،اجرای ۵۰پروژه عمرانی ، خدمت رسانی به ۴۵۰۰۰ نفر از روستائیان و حاشیه نشینان، اشتغال و کار آفرینی برای ۱۰۱نفر در ۶۷ کارگاه، تامین مواد غذایی۵۰۰۰خانواده محروم، آبرسانی به ۸۰منطقه محروم و ساخت تکمیل و مرمت ۴۰۰خانه ایتام محروم و معلول از جمله طرح های قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است.

انتهای پیام/

نظر شما