شناسهٔ خبر: 28802179 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در مراسم افتتاح نخستین مدرسه دانش آموزان دختر اُتیستیک شهر تهران ، باقری اظهار داشت:

یکی از مصداق های عدالت، فرصت برابر برای آموزش و یادگیری است

نخستین مدرسه دانش آموزان دختر اُتیستیک( دارای اختلالات عصبی ) با نام «فرشتگان آسمانی» در منطقه 2 پایتخت با حضور مسئولین آموزش و پرورش افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، این آیین با حضور عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ، محسن غفوریان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و شهناز کریمی رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران برگزار شد.
اُتیسم به اختلالات عصبی شناختی گفته می شود که مبتلایان را از روابط اجتماعی دور می سازد و تخیل، تفکر و تکلم آنان را دچار اختلال می کند.

مدرسه فرشتگان آسمانی در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، دبستان و متوسطه فعالیت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم افزود: اگربخواهیم ببینیم در کشوری عدالت برقرار است یکی از شاخص ها این است که فرصت یادگیری برای همه افراد فراهم شود.

باقری تصریح کرد: باید فرصتی برای تربیت، آموزش و یادگیری بهتر دانش آموزان اوتیسم فراهم شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز ویژه باید کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند گفت: اما متاسفانه به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان اوتیسم در شهر تهران ناچار هستیم، مراکزی ایجاد کنیم تا نیازهای دانش آموزان را مرتفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه توسعه مدارس خاص را تنها برای دانش آموزان اوتیسم داریم  گفت: اما در دیگر موارد، باید دانش آموزان با نیازهای ویژه درکنار دانش آموزان در مدارس عادی درس بخوانند.
باقری افزود: مطمئنیم توسعه مدارس استثنایی به ویژه مدارس اتیسم امکان پذیر است و بچه های اتیسم بهتر است در مرکز خاص خود تحصیل کنند، اما دیگر دانش آموزان با نیاز ویژه در مدارس دیگر هم می توانند در کنار دانش آموزان دیگر تحصیل کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر بخواهیم دریابیم کشورمان در حال آباد شدن است یا خیر، باید به دبستان ها و پیش دبستانی ها نگاه کنیم که چگونه کار خود را انجام می دهند و اگر کارشان را خوب انجام می دهند یعنی ما در مسیر توسعه خواهیم بود.

نظر شما