شناسهٔ خبر: 28802160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده کنست رژیم صهیونیستی را شیطان و جنایتکار جنگی توصیف کردند

اعضای پارلمان اروپا با حمله شدید اللحن به رئیس کمیسیون امنیت ملی در کنست رژیم صهیونیستی که در پارلمان اروپا سخنرانی می کرد، وی را «شیطان» و «جنایتکار جنگی» توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما  دو نفر از اعضای پارلمان اروپا از کشورهای پرتغال و اسپانیا با حمله شدید اللحن به رئیس کمیسیون امنیت ملی در کنست رژیم صهیونیستی که در پارلمان اروپا سخنرانی می کرد، وی را «شیطان» و «جنایتکار جنگی» توصیف کردند و گفتند دیدن چنین فردی چندش آور است و نماینده اسپانیا نیز سالن را ترک کرد.

آنا جومیز عضو پارلمان اروپا از کشور پرتغال خطاب به رئیس پارلمان اروپا که آوی دیختر رئیس کمیسیون امنیت در کنست رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت سابق این رژیم و نیز رئیس سابق سازمان جاسوسی داخلی این رژیم (شاباک) را به این پارلمان دعوت کرده بود ، گفت: «از اینکه پارلمان اروپا میزبان توست (دیختر) احساس چندش به من دست می دهد زیرا تو فلسطینیان را ترور کردی. تو یک جنایتکار جنگی هستی با شیطان می توانم صحبت کنم اما با تو نه، از دیدن تو حالت تهوع به من دست می دهد.»
آوی دیختر در پارلمان اروپا گفت: «ما در اسرائیل چند ماه پیش قانونی را صادر کردیم که بر طرح ما برای متوقف کردن تأمین قانونیِ مالیِ تروریسم از طریق تشکیلات خودگردان فلسطینی صحه می گذارد.»
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2735001" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2254694/2735001?width=340&height=240"></script></div>

آنا جومیز عضو پارلمان اروپا از کشور پرتغال پس از سخنان دیختر گفت: «رئیس ؛ تو افتخار می کنی که از آقای دیختر استقبال کردی و میزبان او هستی اما من اینگونه نیستم. احساس بیزاری و چِندش می کنم. دوست دارم اینجا و در برابر آقای دیختر با علم به اینکه او رئیس سازمان شین بت اسرائیل و طراحِ سیاست اسرائیل از سال 2001 میلادی در ترور غیر قانونی بسیاری از افراد در کرانه باختری و نوار غزه و نیز نخستین نماینده مطرح کننده پیش نویس قانون نژادپرستانه قومیت که از نظر من باعث می شود شهروندان اسرائیلی عرب تبار شهروند درجه دو به شمار بیایند ، بوده است به روشنی بگویم من به عنوان یک عضو پارلمان اروپا و یک دیپلمات سابق برای تعامل با هر شخصی و با «شیطان» تمرین کردم اما من از آقای دیختر هیچ سوالی ندارم. دوست دارم بگویم آنچه او گفت ثابت می کند وی به صلح تمایلی ندارد و جنگ افروز است.»
رئیس کمیته امور خارجه و عضو پارلمان اروپا از اسپانیا نیز خطاب به رئیس پارلمان اروپا گفت: «من هیچ پرسشی از مهمان تو ندارم زیرا تنها پرسشی که دوست دارم مطرح کنم آن است که او جنایتکار جنگی است. این سئوالی است که باید دادگاه از او بپرسد. مردی که در کنارت نشسته یک جنایتکار جنگی است که دستور شکنجه زندانیان فلسطینی و دستور اعدام شماری از اعضای حماس و فرمان بمباران غیر نظامیان را صادر کرده است. نمی خواهم اینجا در حضور یک جنایتکار جنگی باشم زیرا چندشم می شود و متنفرم به همین سبب سالن را ترک خواهم کرد.»

نظر شما