شناسهٔ خبر: 28801863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی رفتار فردی واجتماعی را رعایت کنند

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم رعایت رفتار فردی و اجتماعی از سوی زائران اربعین حسینی (ع) تأکید کرد و گفت: امسال همه جهان نظارگر رفتار زائران ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان گیلان که سه شنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در رشت برگزار شد با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، اظهارکرد: زائران اربعین حسینی باید آشنایی و آگاهی کاملی از این اهمیت داشته باشند.

آیت الله فلاحتی بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) تأکید کرد و افزود: مسئولان، علما، روحانیون باید اهمیت این حرکت فرهنگی بزرگ و جهانی را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز پیاده‌روی اربعین به یک همایش جهانی برای مسلمانان تبدیل شده است، گفت: افرادی که در این همایش جهانی شرکت می کنند باید با بینش و نگاه جهانی در آن حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رفتار زائران اربعین حسینی (ع) از سوی مسلمانان رصد می شود، تصریح کرد: همه جهان نظارگر رفتار فردی و اجتماعی زائران ایرانی اربعین حسینی است بنابراین ایرانیانی که در این حرکت فرهنگی حضور می یابند باید نمونه و الگوی کاملی از عاشقان اهل بیت، مسلمان و شیعه واقعی باشند.

وی به تلاش شیعه برای ماندگاری واقعه عاشورا در تمام طول تاریخ اشاره کرد و گفت: شیعیان برای ماندگاری عاشورا ساز و کارهایی راه اندازی کردند که در این میان متاسفانه به برخی از بخش‌ها و آسیب‌ها بی توجهی شده است.

آیت فلاحتی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد ورود بدعت‌ها، خرافات و انحراف در عزاداری‌های عاشورا و امام حسین(ع) از سوی دشمنان اسلام هستیم، بیان کرد: قمه زنی، علم گردانی، استفاده از طبل و ابزارهای موسیقی و روضه خوانی‌های غلط برخی از این انحرافات و بدعت‌ها بوده که مبنای دینی ندارد. باید برای جلوگیری و همچنین ریشه‌کن شدن این بدعت‌ها برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه زائران اربعین الگویی از مسلمان و شیعه واقعی هستند، ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید تلاش کنند در طول مسیر با نوع صحیح رفتار خود خرافات وارد شده به مراسم عزاداری امام حسین(ع) را نابود کنند.

امام جمعه رشت بر لزوم رعایت بهداشت فردی و همچنین اقامه نماز اول وقت از سوی زوار اربعین تأکید کرد و گفت: نباید امسال شاهد این موضوع باشیم که در هنگام پخش اذان زائران به مسیر خود ادامه دهند.

به گفته آیت الله فلاحتی رعایت حجاب از سوی مردان و زنان زائران یکی دیگر از مواردی است که با توجه به تأکید قرآن بر روی آن باید رعایت شود. زائران در طول مسیر پیاده روی به سایر زائران کمک کنند.

نظر شما