شناسهٔ خبر: 28801454 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاروان خادمین زائران اربعین حسینی از حرم مطهر رضوی بدرقه شد

به گزارش ایرنا، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: اربعین نمادی برای فراموش نشدن عاشوراست و راهیپمایی عظیم اربعین حسینی یکی از نشانه های ایمان به خدا،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: اربعین نمادی برای فراموش نشدن عاشوراست و راهیپمایی عظیم اربعین حسینی یکی از نشانه های ایمان به خدا، رسول اکرم (ص) و اوصیای دین است.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: نشانه این ایمان، دلدادگی به حضرت حسین بن علی (ع)، زیارت با معرفت بارگاه آن حضرت و پیوند با عاشوراست و بهترین اعمال در نزد خدا، نماز و بهترین رکن نماز سجده است و سجده بر تربت پاک حضرت امام حسین (ع) بهترین سجده می باشد.
وی اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی شکوه میلیون ها انسان دلداده در بین مسیر نجف تا کربلاست که در این راهپیمایی افرادی از همه مناطق، اقلیم ها و گویش ها در آن شرکت می کنند و یک جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی را تشکیل می دهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیام راهپیمایی اربعین حسینی، آمادگی برای نبرد با استکبار جهانی است و حضور در این حماسه بزرگ فقط به عنوان تجلیل از عاشورائیان نیست بلکه برای رقم زدن حماسه ای دیگر و آمادگی برای حضور حجت خدا، حضرت مهدی موعود (عج) است.
وی افزود: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را دولتمردان و سیاسیون راه نیانداخته اند بلکه با اراده و بصیرت مردم و در پی حق طلبی آنان شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: پیوند بین عراق و ایران از مزیت هایی است که باعث شد داعش به زباله دان تاریخ بپیوندد و رمز این پیوند عشق به حضرت ابا عبداالله الحسین (ع) و نقطه قوت این حرکت راهپیمایی اربعین حسینی است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: استکبار تلاش می کند بین ایران و عراق اختلاف ایجاد کند در حالی که پیوند بین مردم ایران و عراق و همه ملتهایی که دلداده حضرت امام حسین (ع) هستند، روز به روز محکمتر می شود و به یاس و ناامیدی دشمن می افزاید.
وی با قدردانی از بانک مرکزی برای تسهیل حضور مردم در راهپیمایی اربعین امسال اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی، تعداد ثبت نام شدگان برای حضور در این راهپیمایی از خراسان رضوی نسبت به سال گذشته بیشتر است.
در این مراسم که با مشارکت آستان قدس رضوی، هیات ‌های مذهبی و موکب‌ داران استان خراسان رضوی برگزار شد، خادمان بارگاه حضرت امام رضا (ع) با کسب اجازه از محضر ولی نعمت خود آماده اعزام به کربلا شدند.
در مراسم اربعین امسال بیش از چهار هزار نفر از خدام برای خدمت در بخش ‌های پاکبان، راننده اتوبوس و خدمه موکب ‌ها اعزام می‌ شوند که با لباس خدمت در سه موکب‏ شلمچه، کربلا و کاظمین مستقر خواهند شد.
7489 / 6053
انتهای پیام

نظر شما