شناسهٔ خبر: 28801343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پلیس ترکیه اعلام کرد:

شواهد جدید مبنی برکشته شدن خاشقچی در کنسولگری عربستان

ترکیه از یافتن شواهدی جدید در زمینه کشته شدن روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود در داخل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول خبر داد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ترکیه

یک مقام ترکیه روز سه شنبه از یافتن شواهدی دال بر کشته شدن روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» این مقام دولت ترکیه گفته که پلیس این کشور شواهدی را یافته که نشان می‌دهد «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود در  داخل کنسولگری این کشور در شهر استانبول کشته شده است.  

این در حالی است که تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور بعد از دو هفته انتظار بالاخره توانستند شامگاه دوشنبه برای انجام تفتیش پیرامون  پرونده مفقود شدن خاشقچی ، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شوند.

به گزارش فارس، جمال خاشقچی، سه‌شنبه دهم مهرماه برای انجام امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و بعد از آن دیگر دیده نشد. سه شب بعد، خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که او احتمالا کشته شده است.

 عربستان سعودی سرانجام بعد از ساعت ها سکوت  روز گذشته  اعلام کرد که در این خصوص تحقیقات داخلی انجام  خواهد داد. 

این مقام سعودی که با پرونده تحقیق درباره ناپدیدشدن خاشقچی در ارتباط است به شبکه «سی‌.ان‌.ان» گفت نتایج تحقیقات داخلی درباره این مسأله هم به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما