شناسهٔ خبر: 28801212 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| ‌۹ میلیون هکتار از مراتع کشور به توسعه و کاشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد

R41371/P1377/S6,73/CT11

رئیس مرکز جنگل‌های خارج شمال و مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بیش از ۹ میلیون هکتار از مراتع کشور به توسعه و کاشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فریبرز غیبی ظهر امروز در نشست با مدیران منابع طبیعی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در 5 ناحیه از کشور شامل ارس‌باران، خلیج فارس، عمان، ایران تورانی و زاگرس بیش از 14 میلیون هکتار داریم که به لحاظ زیست‌محیطی و اکولوژیکی از ظرفیت‌های ویزه و فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: توسعه جنگل‌کاری از جمله اهدافی است که در برنامه ششم دنبال می‌کنیم و توسعه جنگل‌های کشور تا بیش از 800 هزار هکتار را در دستور کار داریم.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج شمال و مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: توجه به حفظ و احیا و توسعه پوشش گیاهی کشور در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خوب بوده و برنامه‌های مختلفی در این راستا در قالب برنامه ششم به این سازمان سپرده شده است.

غیبی بیان کرد: بیش از 8 هزار گونه گیاهی در کشور داریم که نشان از تنوع بالای گونه‌های گیاهی در ایران است، از میان گونه‌های گیاهی موجود در کشور دو هزار و 300 گونه از گیاهان دارویی هستند که در واقع ظرفیت بالایی در این زمینه بوده که می‌توان از آن درراستای اشتغال و سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

وی ادامه داد: از برنامه‌های مهم امسال سازمان می‌توان به توسعه و کاشت گیاهان دارویی به وسعت 9 میلیون و 600 هزار هکتار در مراتع کشور اشاره کرد که هدف از ان اشتغالزایی پایدار و کسب درآمد است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به منظور جلوگیری از تخریب بی‌رویه جنگل‌ها قرار شد بیش از 70 هزار هکتار زراعت چوب به واسطه برنامه سازمان جنگل‌ها با مشارکت مردم انجام شود، زیرا یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور تامین چوب است.

انتهای پیام/ش

نظر شما