شناسهٔ خبر: 28801177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مختارپور در بزرگداشت تقریظ رهبری بر کتاب «فرنگیس»:

تقدیر از قهرمانان جنگ تحمیلی یک تکلیف است

روابط عمومی نشر

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» گفت: تقدیر از امثال خانم فرنگیس حیدرپور با هدف تقویت روحیه و امید، تقویت قهرمان‌ها و تاثیرات فوق‌العاده خاطرات دفاع مقدس بر کل بدنه جامعه از خانواده‌ها گرفته تا سطوح بالای مدیریتی کشور انجام می‌شود و این تکلیفی است که بر گردن همه مسئولان فرهنگی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مراسم بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جماعت کرمانشاه، مهندس هوشنگ بازوند، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره داغیف مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از مسئولان و اهالی این شهر در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد.

علیرضا مختارپور در این مراسم با اشاره به تقدیر از راویان و خاطره گویان و رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: تقدیر از فرنگیس حیدرپور، خوش لفظ‌ها و چیت سازیان‌ها و همت‌ها و باکری‌ها یک تقدیر صرف نیست بلکه این تقدیر با هدف تقویت روحیه و امید، تقویت قهرمان‌ها و تاثیرات فوق‌العاده خاطرات دفاع مقدس بر کل بدنه جامعه از خانواده‌ها گرفته تا سطوح بالای مدیریتی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم‌ها برای تمام مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور یک ‌تکلیف است که باید همیشه و همه ساله تکرار شود تا آحاد جامعه با این قهرمانان واقعی جامعه آشنا شوند.

در ادامه این مراسم مهناز فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» گفت: دیدن تندیس زن تبر به دست در پارک شیرین کرمانشاه برایم تکلیفی شد که خاطرات این شیرزن را بنویسم و با قلمم ادامه دهنده راه فرنگیس و تبرش باشم.


وی افزود: وقتی قلم من و تبر فرنگیس کنار هم قرار گرفتند این کتاب توانست تقریظ مقام معظم رهبری را به دست بیاورد.


متن یادداشت رهبر معظم انقلاب بر این کتاب بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بخش ناگفته و بااهمّیّتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می‌توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیّه‌ی استوار و پُرقدرت، و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی، و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه‌ی ناشناخته و مهمّی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیّاتش به ما نشان داده است.

ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارت‌های مادّی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اوّلین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند. ماجرای قتل و اسارت دشمن به دست این بانوی دلاور هم که خود یک داستان مستقل و استثنائی است که نظیر آن فقط در سوسنگرد، در همان اوان، اتّفاق افتاده بود. بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت و از نویسنده‌ی کتاب -خانم فتّاحی- به‌خاطر قلم روان و شیوا و هنر مصاحبه‌گیری و خاطره‌نویسی، باید بسیار تشکّر کرد. ۹۶/۱۱/۲۱»

انتهای پیام

نظر شما