شناسهٔ خبر: 28800932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت‌الاسلام رئیسی:

حق‌خواهی و ایستادگی در مقابل دشمنان سبب عظمت راهپیمایی اربعین شده است

تولیت آستان قدس رضوی(ع) با بیان اینکه حق‌خواهی مردم در راهپیمایی اربعین سبب عظمت آن شده است، متذکر شد: امروز ارتباط میان ایران و عراق سبب شده تا دشمنان برای از بین بردن آن تلاش کنند؛ اما موفق نشده، چراکه رمز پیروزی این وحدت و ارتباط میان ایران و عراق، امام حسین (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم بدرقه خادمین اربعین حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اربعین را نماد عاشورا دانست و گفت: بهترین اعمال در نزد خدا نماز است، بهترین رکن نماز سجده بوده، بهترین سجده بر مزار اهل بیت (ع) است. 

تولیت آستان قدس رضوی بهترین کارها را پیوند با عاشورای حسینی عنوان کرد و افزود: بهترین حالت انسان، تقرب بر خانه خدا است. 

وی با بیان اینکه باید برای امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان اشک ریخت، متذکر شد: راهپیمایی اربعین حضور میلیون‌ها زائر از همه ملت‌ها، گویش‌ها و اقلیم‌ها جلوه مهم از مقاومت در مقابل استکبار جهانی است. 

رئیسی پیام امام حسین (ع) را مقاومت در برابر استکبار دانست و ادامه داد: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس از کشور خود دفاع کردند، رمز همه این پیروزی‌ها و مقاومت‌ها در برابر دشمنان، امام حسین (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: حضور زائرین در راهپیمایی اربعین برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) است. 

وی با بیان اینکه حق‌خواهی مردم در راهپیمایی اربعین سبب عظمت آن شده است، متذکر شد: هر وقت مزیتی در انقلاب اسلامی بوده، دشمن تلاش کرده آن را از بین ببرد، امروز ارتباط میان ایران و عراق سبب شده تا دشمنان برای از بین بردن آن تلاش کنند، اما موفق نشده، چراکه رمز پیروزی این وحدت و ارتباط میان ایران و عراق، امام حسین (ع) است. 

رئیسی با تاکید بر اینکه رمز یاحسین (ع) همچنان سبب وحدت میان ایران و دیگر ملت‌های اسلامی می‌شود و یاس و ناامیدی دشمنان همچنان ادامه می‌یابد، یادآور شد: مشکلات موجود در جامعه مانعی برای عدم راهپیمایی بزرگ اربعین نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان مردم ایران در راهپیمایی بزرگ اربعین نسبت به‌سال گذشته رشد دو برابری داشته است؛ تصریح کرد: امروز آمده‌ایم به‌حرم مطهر رضوی که به‌امام رئوف بگوییم، هدف امام حسین (ع) مقاومت در برابر مستکبرین بود و ملت ایران و عراق تا آخرین لحظه خون خود به‌مستکبرین اجازه نمی‌دهند آنها بتوانند بر مسلمانان مسلط شوند.  

انتهای پیام/ع

نظر شما