شناسهٔ خبر: 28800469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی:

واکنش وزارت خارجه در ماجرای بازداشت دیپلمات ایرانی در حد بیانیه بود/ انفعال وزارت خارجه در این رابطه قابل‌قبول نیست

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این اروپایی که برای ارتباط با ایران اظهار علاقه می‌کند چرا در آستانه سفر رئیس‌جمهور اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی دستگیر می‌شود، گفت: واکنش وزارت خارجه در حد بیانیه و محکوم کردن بود و بیشتر از این ورود نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود معلمی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه از بازداشت اسدالله اسدی در حدی که در رسانه منتشره شده خبردارم، اظهار کرد: نکته‌ای در این قضیه وجود داشت که چرا در آستانه سفر رئیس‌جمهور این اتفاق افتاد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آقای اسدی به ظن بمب‌گذاری در جلسه منافقین دستگیر شد و تاکنون هیچ سندی برای این ادعا ارائه نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این اروپایی که برای ارتباط با ایران اظهار علاقه می‌کند چرا در آستانه سفر رئیس‌جمهور این دیپلمات ایرانی دستگیر می‌شود، افزود: واکنش وزارت خارجه در حد بیانیه و محکوم کردن بود و بیشتر از این ورود نکرد.

معلمی با تأکید بر اینکه از وزارت خارجه جمهوری اسلامی اقدام دیگری عملاً ندیدیم، ادامه داد: وزارت خارجه در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه سیاست خارجه انفعال است.

وی تصریح کرد: این مورد هم از جمله قضیه انفعال است و خصوصاً انفعال ویژه‌ای در برابر اروپا و آمریکا داریم.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه این انفعال قابل‌قبول نیست و با بعد انقلابی نظام نمی‌خواند، خاطرنشان کرد: سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران نباید انفعالی و باید فعال باشد و این انفعال در کنوانسیون‌ها و مسائل دیگر دیده می‌شود.

به گزارش صاحب نیوز، تیرماه امسال اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در آلمان به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه، بازداشت شد.

سه ماه از این بازداشت غیرقانونی می‌گذرد اما وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته آن‌چنان که بایدوشاید، حقوق اولیه و بدیهی این دیپلمات ایرانی را از کشورهای  اروپایی بستاند.

انتهای پیام/

نظر شما