شناسهٔ خبر: 28800368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور

خبرگزاری فارس

روز چهارشنبه در بوشهر، جزایر واقع در خلیج فارس، برخی مناطق استان فارس و جنوب کهگیلویه و بویراحمد، رشد ابر، رگبار، رعدو برق، وزش باد شدید موقت، و سیلابی شدن موقت‌ مسیل‌ها و رودخانه‌ها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب‌، پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -
براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در سه روز آینده به طور متناوب در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت خلیج فارس به ویژه شرق آن مواج خواهد بود و برای جزایر واقع در خلیج فارس رگبار و رعدوبرق، گاهی باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز با توجه به وزش باد شدید موقت در جنوب غرب کشور پدیده گردوغبار و کاهش دید افقی در بوشهر و خوزستان پیش‌بینی می‌شود و در ۲۴ ساعت آینده در غرب، سواحل خزر، برخی نقاط استان تهران، ارتفاعات البرز و برخی نقاط شمال شرق بارش باران، گاهی رعدوبرق به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه در غرب کردستان و کرمانشاه، جنوب اصفهان، شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

روز چهارشنبه در برخی مناطق فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و جزایر واقع در خلیج فارس بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

روز چهارشنبه در بوشهر و جزایر واقع در خلیج فارس، برخی مناطق فارس و جنوب کهگیلویه و بویر احمد، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی شدید و احتمال سیلابی شدن موقت مسیل‌ها و رودخانه‌ها در بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز ادامه دارد، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۵درجه خواهد بود.

فردا اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، و بجنورد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر و همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر و همچنین بجنورد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (یکم مهر ماه ۹۷) تا ۲۰ مهر ماه سال زراعی جاری، ۵.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۶.۳ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۹.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۳.۵ سال بوده است که بارش سال زراعی جاری (۹۸-۹۷)، ۶۰.۱ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سوم سال زراعی متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان ۱۰۳.۶ میلی‌متر بوده است، میانگین گرمترین منطقه در این مدت آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۳.۸ درجه سلسیوس و سردترین منطقه سربیشه در استان خراسان جنوبی به میزان ۴.۵- سلسیوس بوده است.

نظر شما