شناسهٔ خبر: 28800304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشته شدن 19 نظامی افغان در استان های دایکندی و فراه افغانستان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، نوزده نظامی افغان در حملات طالبان در استان های دایکندی و فراه افغانستان کشته شدند. «علی اکبر ناطقی» سخنگوی استانداری دایکندی اعلام کرد: افراد طالبان به چند پاسگاه نیروهای امنیتی در شهرستان «کجران» از توابع این استان حمله کردند و به درگیری با نیروهای امنیتی افغان پرداختند که بر اثر آن 13 نظامی افغان کشته شدند و 13 نظامی دیگر زخمی شدند.وی افزود: افراد طالبان در این حمله از سلاح های مجهز به «لیزر» و تانک استفاده کردند.
از سوی دیگر 6 سرباز ارتش براثر حمله بامداد امروز طالبان در استان فراه در غرب افغانستان کشته شدند. این نیروها زمانی کشته شدند که طالبان به پاسگاه های آنها در حومه شهر فراه مرکز این استان حمله کردند.از سوی دیگر سه سرکرده معروف طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی در استان بلخ شمال افغانستان کشته شدند.
«محمد حنیف رضایی» سخنگوی ارتش افغانستان در شمال این کشور گفت: این درگیری در شهرستان «چهاربولک» از توابع استان بلخ روی داد.وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه ای از کشته شدن 36 تروریست براثر عملیات 24 ساعت گذشته نیروهای امنیتی افغان در 9 استان این کشور خبر داد.

نظر شما