شناسهٔ خبر: 28800246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد

تقویت شبکه بسیج دانشجویی با ایجاد کانون فرهنگی

تهران-ایرنا-معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر شبکه دروس معارف اسلامی به جایگاه واقعی خود برسد، قدرت عظیمی برای فعالیت های فرهنگی ایجاد می کند .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، حجت­­الاسلام ابراهیم کلانتری روز سه شنبه در دومین نشست هم اندیشی فرهنگی مسئولان داتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار کرد: به دنبال تقویت شبکه های بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و کانون های فرهنگی هنری هستیم.
وی گفت : دانشگاه آزاد یک دانشگاه بسیار بزرگ با امکانات و ظرفیت عظیمی در سطح کشور است که می تواند در خدمت اهداف بلند انقلاب اسلامی، انسان سازی و تبلیغ دین قرار گیرد.
براساس گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد، وی با تأکید بر اینکه رسالت این دانشگاه دینی، فرهنگی و انقلابی است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد منبع غنی از نیروهای ارزشی است که به کار فرهنگی اصیل معتقدند و مخلصانه عمل می کنند.
وی به سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: این سند حلقه واسطی بین سند اسلامی شدن دانشگاه و میدان عمل بوده . اولویت­ها، محورها و سیاست­ها در این سند مشخص است و همه مکلف به اجرای آن هستند.
کلانتری تأکید کرد: فعالیت­های فرهنگی این دانشگاه باید در فکر و اندیشه دانشجویان رخنه کند و تحت تأثیر قرار دهد. اگر دانشجویان اهل تفکر، استدلال، منطق و معرفت دینی باشند، آن وقت دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دارای 160 مسجد در واحدهای مختلف است، گفت: اگر مسجد در دانشگاه به درستی رونق پیدا کند، آن وقت دانشگاه بیمه می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه 10 شبکه فعال در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، افزود: شبکه دروس معارف اسلامی، شبکه بسیج دانشجویی، شبکه تشکل های اسلامی، شبکه بسیج اساتید، شبکه کانون های فرهنگی هنری، شبکه هیأت های دانشجویی و شبکه نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از جمله این شبکه هاست.
ن.م**1601

نظر شما