شناسهٔ خبر: 28800206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هشدار برخی سفرای غرب آسیا در کانبرا

انتقال سفارت استرالیا به قدس اشغالی اقدامی مهلک خواهد بود

برخی سفرا و دیپلماتهای غرب آسیا در کانبرا به استرالیا هشدار دادند به رسمیت شناختن «قدس اشغالی» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اقدامی مهلک خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بعد از آنکه امروز (سه‌شنبه) دولت استرالیا خبر داد مسئله به رسمیت شناختن «قدس اشغالی» (قدس) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند، نمایندگان ۱۳ کشور غرب آسیا و شمال آفریقا در استرالیا این اقدام را محکوم کردند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، نخست وزیر نیوزلند نیز مخالفت خود با این اقدام کانبرا را اعلام کرد. «جاسیندا آردن» نخست وزیر استرالیا روز سه‌شنبه در واکنش به این رویکرد دولت استرالیا گفت که چنین اقدامی کمکی به صلح در غرب آسیا نخواهد کرد.

آردن پیش از این اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت واشنگتن از «تل‌آویو» به قدس اشغالی (قدس) را یک حرکت رو به عقب نامیده بود. آردن روز سه‌شنبه گفت که نیوزلند از راه حل دو دولتی برای مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت می کند و انتقال سفارت کمکی به این مسئله نمی‌کند. 

همچنین دولت اندونزی نیز خبر داده است در صورت تغییر سیاست دولت استرالیا و در صورت به رسمیت شناختن قدس اشغالی (قدس) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اندونزی توافق تجاری خود با استرالیا را به حالت تعلیق در می‌آورد.

از سوی دیگر، «عزت صلاح عبداللهی» رئیس هیأت اعزامی فلسطین در استرالیا گفت که همه، از این سیاست دولت استرالیا عصبانی، مایوس و ناامید هستند. وی افزود تغییر سیاست دولت استرالیا برای همه شگفت‌آور بود و یادآور شد که استرالیا وجهه خوبی در جهان عرب داشت و دانشجویان زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به استرالیا می‌رفتند و اجتماع بزرگی آنجا داشتند.

عبداللهی افزود، مخالفان این مسئله، روز چهارشنبه درباره خطرات این تغییر سیاست به نخست وزیر و وزیرخارجه استرالیا نامه‌ای خواهند نوشت.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا امروز گفت که مسئله به رسمیت شناختن «قدس اشغالی» (قدس) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند. این رویکرد نخست وزیر استرالیا تغییری تاریخی در سیاست این کشور و هم راستا کردن این کشور با سیاست بحث‌برانگیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است.

موریسون همچنین گفت دولت استرالیا موضع این کشور در حمایت از توافق هسته‌ای ایران (برجام) را دوباره بررسی می‌کند. وی گفت باید این مسئله بررسی شود که آیا توافق هسته‌ای به اندازه کافی قابلیت جلوگیری ایران از توسعه تسلیحات هسته‌ای را خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظر شما