شناسهٔ خبر: 28800178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور مجوز تاسیس ۲۲مجموعه گردشگری

مجوز اولیه تاسیس ۲۲مجموعه جدید گردشگری در استان اصفهان صادر شد.

صاحب‌خبر -

صدور مجوز تاسیس 22 مجموعه گردشگریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ معاون سرمایه گذاری و امور طرحهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در نهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان گفت: از مجموع طرحهای پیشنهادی 22طرح با اکثریت آراء به تصویب رسید که از مجموع این طرحها، 10طرح در شهرستان اصفهان تصویب شد.
سید علی صالح درخشان گفت: این طرح ها شامل صدور مجوز تاسیس اولیه دو هتل، یک مهمانپذیر، دو اقامتگاه سنتی با نجات بخشی خانه های تاریخی، دو سفره خانه سنتی در شهر اصفهان و همچنین سه مجتمع گردشگری در محور شرق شهرستان اصفهان است.
وی گفت: مجوز اولیه تاسیس دو اقامتگاه سنتی در روستاهای چوپانان و بلاآباد نائین، یک اقامتگاه سنتی در روستای دماب و یک مجتمع گردشگری در روستای امید آباد نجف آباد، یک اقامتگاه سنتی بادرود نطنز و مجوز تاسیس یک سفره خانه سنتی در روستای میرآباد و یک مجتمع گردشگری در روستاهای افجان تیران و کرون صادر شد.
معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: از دیگر مجوزهای صادر شده در این نشست صدور مجوز راه اندازی یک مجتمع گردشگری در محور مواصلاتی اصفهان و تهران در شهرستان شاهین شهر و میمه، صدور مجوز تاسیس چهار مجتمع گردشگری به ترتیب در روستای کرچکان شهرهای چمگردان و زرین شهر لنجان است.
هم اکنون بیش از 300 اقامتگاه بومگردی در شهرستان ها و روستاهای استان اصفهان با محوریت فعالیت مردم بومی در حال خدمات رسانی به گردشگران داخلی و خارجی هستند.
استان اصفهان رتبه نخست اقامتگاه های بوم گردی در کشور را دارد.

نظر شما