شناسهٔ خبر: 28800084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رویترز: کسری بودجه آمریکا به بالاترین میزان در۶ سال گذشته رسید

وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد در سال مالی ۲۰۱۸ آمریکا تاکنون ۷۷۹ میلیارد دلار کسری بودجه داشته است که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد کسری بودجه آمریکا طی سال جاری به ۷۷۹ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می‌شود. افزایش هزینه‌های دولتی و کاهش دریافت مالیات ناشی از تصویب قانون کاهش مالیات در آمریکا ازجمله دلایل افزایش کسری بودجه در این کشور بوده است.

به طور کلی کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش دریافت مالیات از اشخاص و شرکت‌ها بر مبنای قانون تصویب‌شده توسط کنگره این کشور در کنار افزایش هزینه‌کرد دولتی که در ماه فوریه آغاز شد، کسری بودجه آمریکا را به شدت بالا خواهد برد.

ترامپ و هم‌حزبی‌های وی می گویند: کاهش مالیات‌ها می‌تواند به رشد بیشتر اقتصاد این کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید منجر شود.

مایک مولوانی، مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا طی بیانیه‌ای با اشاره به این گزارش گفت: اقتصاد روبه‌رشد آمریکا درآمدهای بیشتری را برای دولت این کشور به همراه خواهد آورد. این مسئله یک قدم مهم به سمت پایداری مالی در بلندمدت خواهد بود.

آمار وزارت خزانه‌داری نشان می‌دهد در ۱۲ ماه منتهی به ماه سپتامبر کسری بودجه آمریکا نسبت به دوره قبل ۱۱۳ میلیارد دلار معادل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مرکز سیاست‌های دو حزبی آمریکا می‌گوید: این آمار یک زنگ هشدار برای سیاست‌گذاران در راستای تغییر شرایط است.

ویلیام هوگلند، معاون ارشد این موسسه معتقد است رأی‌دهندگان و کاندیداهای انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا باید توجه ویژه‌ای به این حقیقت که کسری بودجه دولتی در آمریکا در شرایط توسعه اقتصادی این کشور به یک تریلیون دلار نزدیک می‌شود، داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظر شما