شناسهٔ خبر: 28799914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

تاکنون نتوانسته‌ایم اهداف شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم

امام جمعه ورزقان بابیان اینکه متأسفانه بعد از دوران دفاع مقدس در قبال شهدا کوتاهی کرده‌ایم گفت: سر دادن شعار هنجارشکن علیه جمهوری اسلامی در برخی شهرها نشان‌گر کم‌کاری در تبیین اهداف انقلاب و شهداست.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد عصر امروز در سومین جلسه هماهنگی یادواره شهدای منطقه ارسباران در اهر که با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه در بیت امام جمعه اهر برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا به‌صورت منطقه‌ای بسیار خوب و نفس عمل شایسته است، اظهار داشت: متأسفانه بعد از دوران دفاع مقدس در قبال شهدا کوتاهی کرده‌ایم و آن‌طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم تجربیات و اهداف شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی افزود: نسل جوان جامعه با توجه به این‌که اطلاعی از جو دوران طاغوت و دوران دفاع مقدس ندارند و به‌خوبی نتوانستیم بگوییم که وضعیت مردم، مملکت‌داری و حکومت آن زمان چگونه بود که آن‌ها با حال مقایسه کنند در نتیجه به دلیل عدم تبیین باعث شده تا سطح انتظارات و توقعات نسل جوان بیش از حد تصور باشد.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: متأسفانه بی‌اطلاعی عده‌ای و خیانت معدود افراد موجب شد تا برخی‌ها در مرکز فقه و فقاهت همانند قم و مشهد علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دهند، در حالی که فکر می‌کنند دوران طاغوت بهتر از حال حاضر بود یا نظام اسلامی چه خیانت و کم‌کاری کرده است به‌طوری که جوانان از گذشته که اطلاعی ندارند و چون برای آن‌ها تبیین نشده از این بابت می‌گوییم که در قبال شهدا کوتاهی شده است.

پورمحمد بابیان اینکه با توجه به توطئه‌های دشمنان، تبیین اهداف و سیره شهدا برای نسل‌های جوان جامعه ضروری است، گفت: متأسفانه نه در مدارس و نه در دانشگاه‌ها تریبونی نمی‌دهند تا در مورد شهدا و اهدافشان سخنرانی شود با این حال چطور می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت ترویج داده و جوانان را با شهدا آشنا کرد؟ بر همین اساس می‌گوییم برگزاری یادواره شهدا یک‌بار در سال کم است.

وی اضافه کرد: نسلی که جنگ تحمیلی و دوران پیش از انقلاب اسلامی را دیده‌اند و تجربه کرده‌اند باید تریبون در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بگویند حکومت طاغوت با حکومت اسلامی چه تفاوتی دارد و شرایط و زندگی مردم در آن دوران ننگین چگونه بود تا این‌طور فکر نکنند که نظام اسلامی در حق جوانان کم‌کاری می‌کند و عدم تبیین شرایط گذشته زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما