شناسهٔ خبر: 28799829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس در صورت عدم اجرای قوانین معلولان از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کند/ افراد توان‌خواه با نمایندگان مجلس در ارتباط باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افراد توان‌خواه با نمایندگان در ارتباط باشند که اگر کم‌کاری یا عدم اجرای قانون وجود داشته باشد، ورود می‌کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه محمودی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولین باید کامل اجرا شود، اظهار کرد: افراد توان‌خواه با نماینده در ارتباط با شوند و اعلام کنند که چه مشکلی دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما از طریق وظایف نظارتی خود اگر کم‌کاری یا عدم اجرای قانون وجود داشته باشد، ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسلما نقاط ضعفی در قانون و اجرا وجود دارد، اما وقتی کم‌کاری صورت گرفته افراد با نمایندگان ارتباط برقرار کنند تا بتوانیم اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر قانون‌گذاری بحث نظارت نیز جز وظایف نمایندگان مجلس است.

محمودی در پاسخ به اینکه برخی شهرداری‌ها عدم بودجه را مشکل اصلی عدم مناسب‌سازی معابر برای افراد توان‌خواه بیان می‌کنند، عنوان کرد: شهرداری یک‌نهاد نیمه‌دولتی است که درآمد و اعتبارات را خودش مدیریت می‌کند و بحث بودجه‌نویسی را شورای شهر انجام می‌دهد.

وی افزود: اعضای شوراهای شهر می‌توانند از یک سری هزینه‌های غیرضروری عبور کنند و هزینه‌ای برای مناسب‌سازی شهر اختصاص دهند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس بابیان اینکه باید به قشر معلول جامعه که جمعیت کمی هم نیستند، رسیدگی شود، تصریح کرد: باید به افراد توان‌خواه با توجه به مشکلات متعددشان نگاه ویژه‌ای در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: از شوراهای شهر در خواست می‌کنیم که بحث کمک به معلولین را جدی بگیرند و زمانی که بودجه شهر خود را می‌نویسند، این شهروندان معلول را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما