شناسهٔ خبر: 28799816 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشکلات حاجی بابا در روایت یک مستند

روابط عمومی فیلم

«روابط خانوادگی» عنوان مستندی از ناصر ضمیری است که ارتباط پیرمردی 80 ساله با فرزندانش را به تصویر می کشد. این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، برای اولین نمایش عمومی تحویل دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ناصر ضمیری درباره‌ی موضوع این مستند توضیح داد: «روابط خانوادگی» به ارتباط حاجی بابا با فرزندانش می‌پردازد که در یک موقعیت خاص و ویژه قرار گرفته‌اند. این موقعیت باعث رفتارهایی از سوی خانواده می‌شود که شناخت بهتری نسبت به آن‌ها پیدا می‌کنیم.

وی با بیان این که روابط موجود در جامعه، در زندگی این خانواده هم به تصویر کشیده می‌شود، افزود: مشکلات این خانواده را می‌توان در هر خانواده‌ای یافت، چرا که این‌ها خانواده‌ای معمولی هستند که برخی از فرزندانشان شخصیتی خاص دارند. قصه بیشتر موقعیت خاص و ویژه‌ای است که آن‌ها گرفتارش شده‌اند.

این فیلمساز در ادامه گفت: سه سال بود که دوست داشتم این مستند را بسازم و دو سال پیش با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وارد گفتگو شدم. پس از تایید طرح، تولید آغاز شد و همان سال 95 فیلمبرداری به پایان رسید؛ اما موقعیتی پیش آمد و من دوباره با دوربین به محل زندگی پیرمرد که در یکی از روستاهای خراسان است، رفتم و برای چندمین بار تدوین فیلم را تغییر دادیم تا به نسخه فعلی که 79 دقیقه است برسیم.

ضمیری با اشاره به سختی‌های ساخت مستند «روابط خانوادگی» اظهار کرد: دوست دارم بازخورد مخاطبان را در جشنواره سینماحقیقت ببینم، چرا که ساخت این مستند سختی‌های بسیاری داشت و من و همسرم بارها از خانه برخی از اعضای این خانواده بیرون شدیم و روز بعد دوباره برای فیلمبرداری تلاش می‌کردیم!

وی افزود: جشنواره سینماحقیقت فرصت مناسبی برای نمایش این مستند است. من نسبت به بازخورد مخاطبان بسیار کنجکاو هستم و با تعریف‌هایی که از مخاطبان حقیقت شنیدم و با توجه به کیفیت نمایش در این جشنواره، دوست دارم «روابط خانوادگی» برای نخستین بار در جشنواره سینماحقیقت نمایش داده شود. امیدوارم مخاطبان این فیلم را دوست داشته باشد و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

عوامل تولید مستند «روابط خانوادگی» عبارتند از: فیلمبردار، کارگردانو تهیه‌کننده:ناصر ضمیری،پژوهشگران:ناصر ضمیری وندا اسدی، صدابردار:معین اسدی، صداگذار:احسان افشاریان، تدوینگران:ناصر ضمیری و ندا اسدی، آهنگساز:عبدی بهروانفر، مدیرتولید:آمنه رحمانی، دستیار کارگردان: محسن صادقی، عکاس:ساغر صادقی، تهیه شده در:مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

ناصر ضمیری ساخت فیلم‌های «انسان سپید»، «لالایی برای بیداری»، «سوم شخص مفرد»، «جایی دنج برای ماهی‌ها»، «آسمان بدون گذرنامه»، «شیر تلخ» و سینمایی «با دیگران» را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما