شناسهٔ خبر: 28799654 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نیروی متخصص برای آموزش دانش آموزان اتیستیک تربیت نمی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن غفوریان روز سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه «فرشتگان آسمانی» نخستین مدرسه دانش آموزان دختر اُتیستیک در منطقه 2 آموزش و پرورش شهر

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن غفوریان روز سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه «فرشتگان آسمانی» نخستین مدرسه دانش آموزان دختر اُتیستیک در منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تحصیل بیش از 2 هزار و 100 دانش آموز اتیستیک در کشور اظهارداشت: از این تعداد یکصد نفر در مدارس عادی و به صورت تلفیقی تحصیل می کنند.
اُتیسم به اختلالات عصبی شناختی گفته می شود که مبتلایان را از روابط اجتماعی دور می سازد و تخیل، تفکر و تکلم آنان را دچار اختلال می کند.
غفوریان گفت: ادعا نمی کنیم که استاندادهای لازم آموزشی را برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله اتیستیک داریم اما معلمان شایسته ای در این حوزه با ما همکاری می کنند که از شرایط و نیازهای این دانش آموزان آگاهی دارند و با عشق، علاقه و عطوفت به دانش آموزان اتیستیک آموزش می دهند.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اختصاص مدرسه ای ویژه برای دانش آموزان اتیستیک افزود: در تلاش هستیم که این دانش آموزان در مدرسه ای با امکانات مناسب تر و استاندارتر تحصیل کنند و وجود مدرسه «فرشتگان آسمانی» ویژه دانش آموزان دختر اتیستیک ضروری بود که تاکنون چنین مدرسه ای نداشتیم.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده، تعداد مراکز و مدارس ویژه دانش آموزان اتیستیک به ویژه پوشش تحصیلی در طیف دختران افزایش پیدا کند.
غفوریان از توزیع محتوای آموزشی مهارت آموزی برای دانش آموزان طیف اتیسم خبر داد و گفت: با همکاری سازمان نوسازی مدارس، استانداردسازی مراکز آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار امیدواری کرد بتوان با بهره مندی از تشکل های غیردولتی و مراکز علمی و آموزش دیدگاه جامعه را نسبت به این افراد با نیازهای ویژه تغییر دهیم و زمینه ای برای ایجاد امکانات برای این قشر فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین، یکی از شاخص های عدالت را فرصت برابر برای آموزش و یادگیری دانست و گفت: اگر بخواهیم بدانیم در کشوری عدالت برقرار است، یکی از شاخصه های مهم آن، برقرای فرصت یادگیری برای همه افراد است.
عباسعلی باقری با اشاره به ایجاد امکانات و شرایط لازم برای تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی افزود: در جامعه هم افراد با نیازهای ویژه با افراد عادی زندگی می کنند که باید شرایط تحصیل نیز اینگونه باشد.
وی با اشاره به تعداد قابل توجه دانش آموزان اتیستیک در تهران نسبت به کل کشور است، گفت: براین اساس مدارس ویژه و مستقلی را برای برطرف کردن بهتر نیازها و یادگیری آنان راه اندازی کردیم.
مدرسه «فرشتگان آسمانی» نخستین مدرسه دانش آموزان دختر اُتیستیک (دارای اختلالات عصبی) امروز-سه شنبه- با حضور محسن غفوریان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش و شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در منطقه 2 پایتخت افتتاح شد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

نظر شما