شناسهٔ خبر: 28798780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهرک های صنعتی اولویت تاسیس طرح های گردشگری

خبرگزاری صداوسیما

اولویت مکانی تاسیس طرح های صنعتی و تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد شهرک های صنعتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در چهل و یکمین نشست شورای گفتگویشهرک های صنعتی اولویت تاسیس طرح های گردشگری دولت و بخش خصوصی که با محوریت راهیابی اتاق بازرگانی یاسوج به فینال سی و دومین اجلاس سالانه کنفدراسیون اتاق های بازرگانی آسیا اقیانوسیه و همچنین بررسی وضعیت گردشگری استان برگزار شد، ابتدا مشکلات مربوط به صدور مجوزهای کاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بررسی شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اين جلسه با تاکید بر ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، شکل گیری این پنجره را راهکاری برای کوتاه تر شدن زمان صدور مجوزها، پرهیز از تکرار استعلام گيري، ساده سازی جریان تبادل اطلاعات بین دولت و سرمایه گذاران و ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.
علي محمد احمدی مطالعات طرح جامع گردشگری در استان را بی‌نتیجه عنوان کرد و گفت: برای واگذاری طرح های گردشگری باید مطالعات همه جانبه در مورد مزایا و تبعات طرح‌ها انجام گیرد.
وی ضمن حمایت همه جانبه دولت از طرح های تولیدی و گردشگری در استان از اجرای طرح های گردشگری در حاشیه جاده ها ابراز نگرانی و بر لزوم رعایت استانداردها برای اجرای این طرح ها تاکید کرد.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد همچنین در مورد مكان اجرای طرح های تولیدی گفت: اولویت مکانی تاسیس طرح های صنعتی و تولیدی، شهرکهای صنعتی است و نیازی به استفاده از حاشیه جاده ها نیست.
احمدی همکاری بانک ها و موسسات مالی برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بانک ها و موسسات مالی در اعطای تسهیلات رونق تولید و همچنین تسهیلات روستایی جایگاه مطلوبی در کشور دارند.
وی با بیان اینکه در شهرک های صنعتی بالای ۱۰۰ طرح بلاتکلیف وجود دارد ادامه داد: پایش، غربالگری و برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و اولویت بندی این واحدها توسط مسئولان شهرک های صنعتی ضروری است.
استاندار ضمن تاكيد بر اهتمام دولت براي حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله فراهم کردن زمین و تغییر کاربری برای سرمایه گذاران فعال استان از مسئولان جهاد کشاورزی خواست براي شفاف سازی در مورد افرادی که به بهانه ایجاد طرح هاي توليدي و گردشگري از منابع ملی سوء استفاده می‌کنند، تلاش بيشتري كنند.
تاج الدینی رئیس جهاد کشاورزی استان هم در پاسخ استاندار مبني بر تعیین تکلیف اراضی ملی واگذار شده برای اجرای طرح‌های تولیدی و گردشگری مختلف گفت: طی دو سال گذشته ۲۲۰ پرونده طرح های تولیدی بر اساس میزان پیشرفت کاری برای دادن مهلت یا فسخ طرح تصمیم گیری شد که از این تعداد ۱۱۰ پرونده تاکنون فسخ شده است.
زارعی نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم بر تقویت فعالیت بخش خصوصی در کشور و حمایت مجلس از این بخش تاکید کرد و گفت: شرایط ناپایدار اقتصادی کنونی برای فعالیت این قشر قابل بهبود است.
در این جلسه همچنین ضمن تبیین ظرفیت های اتاق بازرگانی یاسوج از موفقیت اتاق بازرگانی یاسوج در راهیابی به فینال سی و دومین اجلاس سالانه کنفدراسیون اتاق های بازرگانی آسیا اقیانوسیه تقدیر شد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2734834" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2254509/2734834?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما