شناسهٔ خبر: 28798580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر کشور: تردد زائران بدون گذرنامه در مرزهای سه‌گانه ممنوع است

رحمانی‌فضلی با توجه به مراجعه ۱۵۰ هزار نفری به مرز‌های سه‌گانه و عودت آنان توسط عوامل انتظامی و امنیتی تأکید کرد و گفت: زائران بدون ویزا به مرز‌ها مراجعه نداشته باشند که امکان خروج آنان بدون ویزا تحت هر شرایطی ناممکن و توسط عوامل انتظامی عملیاتی برگشت داده می‌شوند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر کشور در نشست ستاد اربعین کشور از ممنوعیت تردد زائران بدون گذرنامه در مرزهای سه‌گانه خبر داد.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در سفر یک‌روزه خود به ایلام ضمن بازدید از زیرساخت‌های اربعین امسال و پایانه مرزی مهران در نشست ستاد اربعین مهران حضور یافت و اظهار داشت: حماسه پرشور، معنوی و اقتدارآفرین راهپیمایی اربعین حسینی(ع) یکی از ارکان قدرت انقلاب اسلامی است.

وزیر کشور گفت: حماسه عظیم راهپیمایی اربعین، نادرترین راهپیمایی جهان است که امروز ایران بانی این پدیده جهانی است که شرکت کنندگان آن با عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) در این وادی گام می‌نهند و فارغ از هرگونه پیش‌آمد برای رسیدن به زیارت و توشه برداشتن برای آخرت به‌پیش می‌روند و سختی‌های این راه برایشان شیرین‌تر از عسل است.

رحمانی فضلی این حضور را خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای کم‌اهمیت جلوه دادن راهپیمایی اربعین حسینی تمام تلاش خود را به‌کار برده و ما موظفیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در انعکاس این رویداد تاریخی تلاش کنیم.

توجه به قوانین و مقررات عراق

وزیر کشور در ادامه افزود: از زائران اربعین حسینی انتظار می‌رود که نسبت به رعایت قوانین و مقررات کشور عراق نهایت تلاش را داشته باشند.

وی به اقداماتی که توسط مسئولان ایلام و خوزستان و فرمانداران شلمچه و چذابه و مهران برای سهولت در تردد زائران اربعین انجام داده‌اند پرداخت و گفت: سطح هماهنگی‌ها در سطوح عالی است و امورات بهداشتی، امدادی، درمانی و پزشکی همراه با هماهنگی‌های وزارت خارجه سفر ایمن با لحاظ نمودن تمام شرایط را برای زائران اربعین امسال فراهم کرده است.

تردد زائران بدون گذرنامه در مرزهای سه‌گانه ممنوع است

وزیر کشور با توجه به مراجعه 150 هزار نفری به مرزهای سه‌گانه و عودت آنان توسط عوامل انتظامی و امنیتی تأکید کرد و اظهار داشت: زائران بدون ویزا به مرزها مراجعه نداشته باشند که امکان خروج آنان بدون ویزا تحت هر شرایطی ناممکن و توسط عوامل انتظامی عملیاتی برگشت داده می‌شوند.

وی کسب هرگونه درآمد از راهپیمایی اربعین برای دولت را تکذیب کرد و یادآور شد: این مراسم توسط مردم اداره می‌شود و دولت نقش پشتیبان مردم را دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما