شناسهٔ خبر: 28798111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جهان نمی تواند مسائل سیاسی را بدون حضور ایران حل کند

جانشین سپاه پاسداران با بیان اینکه در بعد سیاسی پیروز میدان هستیم و این ظرفیت و استعداد سیاسی ما به منطقه گره خورده، تاکید کرد: جهان نمی تواند مسائل سیاسی را بدون ما حل کند که این نشان از عزت این سرزمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ( ۲۴ مهر ) در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از زحمات مردم استان، گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد مردمی از جنس غیرت، مهربانی و محبت هستند.

 

سلامی به نقشه های دشمن اشاره کرد و گفت: امروز شگفتی های بی نظیری در طول این مجاهدت های سرسخت آفریده شد که در تاریخ معاصر سیاسی جهان و حتی در گذشته آن تکرار ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه این شگفتی ها بیشتر به معجزه شباهت دارد تا یک واقعیت، ادامه داد: تصور اینکه مردم این کشور بتوانند کمر شاه و مهره آمریکا را به قوت ایمان و اسلام بشکند سخت است، اما این مهم به واقعیت تبدیل شده است.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکست شاه را شکست خود آمریکا دانست و اضافه کرد: بعد از آن توطئه های زیادی علیه این مردم بود که تجزیه طلب ها، جنگ های قومیتی و فتنه ها همه نشان از دشمنی آمریکا بود که این ملت با عزت آنها را شکست دادند.

 

وی اشغال لانه جاسوسی آمریکا، شکست دادن دشمن در جنگ نابرابر و بعد از آن سوختن سربازان آمریکایی در طبس را همه نشانه ای از عزت این انقلاب دانست و اضافه کرد: امام راحل فرمودند:« آمریکا هیچ غلطی نمی ‌تواند بکند» که یک باور بزرگ برای ما ایرانیان و جهانیان شده و تاابد باقی خواهد ماند.

 

سردار سلامی با بیان اینکه امروز دشمن در عرصه و تهاجم اقتصادی، تهدید نظامی، تلاش های بسیاری برای منزوی کردن سیاسی ما انجام می دهد، ابراز داشت: همه اینها نشان از یک جنگ تمام عیار جهانی است که امروز ملت ما به زیبایی

هرچه تمام تر آن را پشت سر گذاشته و امروز مردم دشمن را شکست داده اند و این داستان ماست و ما توانسته ایم دشمن را در این چهار دهه عقب برانیم‌.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم، یادآور شد: خدا در قرآن می فرماید: «به یاد آورید که افرادی قلیل در زمین بودید و خداوند شما را یاری داد، به دشمن و ظالمان و مستکبران تمایل خفیف هم پیدا نکنید که اگر پیدا کنید، آتش شما را خواهد گرفت و از طرف خداوند نصرت داده نمی شوید».

 

وی ادامه داد: باید دانست که هرچه دشمن  توطئه کند، توطئه آنها به خودشان باز خواهد گشت، خداوند راه های بسیاری را جلوی ما گذاشته که البته آنها با دست های شما و ایستادن در برابر دشمن میسر می شود که صبر نشانه ای از آنهاست.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هر وقت در برابر دشمن بایستیم، پیروزیم و در تاریخ نمی بینیم که ملتی این چنین در مقابل آمریکا ایستاده باشد و آمریکا نتواند بر او غلبه کند.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا در هر جایی پا گذاشت غیر از توطئه و فلاکت چیز دیگری نگذاشته، تاکید کرد: آنها می خواهند ما فاقد قدرت دفاعی باشیم، ما را منزوی کنند، اما این ملت خواهان عزت است و می خواهد از خودش دفاع کند، قرآن می گوید:« دشمن می خواهد شما از سلاحتان غفلت کنید، آنها می خواهند شما بر بینش خود اعتماد نداشته باشید»، این غافل گیری راهبردی است که خوش بینی به دشمن است.

 

سردار سلامی با بیان اینکه در هیچ منطقی، دشمن راه زندگی عزت مندانه را به ما نمی ‌آموزد و راه سعادت مند شدن را برای ما هموار نمی کند، ادامه داد: دشمنی ذات او و شکست دادن ما آروزی اوست، امروز با دشمن باید دشمنی کرد و در میدان ایستاد تا او را شکست داد، ما توانسته ایم تا امروز شکست های سنگینی را به دشمنانمان وارد کنیم.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد : دشمن می خواهد جهان اسلام را کاملا تحت سیطره خود قرار دهد و تا زمانی که دست از ایمانتان برندارید، دست از سر شما برنخواهند داشت.

 

وی تصریح کرد: ملت ایران یک شکل مسلم از ایستادگی در برابر استکبار است که برگرفته از همه جنگ هایی است که تجربه کرده، امروز ما دشمن را عقب نرانده ایم بلکه او را شکست داده ایم و حتی جبهه های بزرگ علیه او ساخته ایم.

 

سردار سلامی تصریح کرد: عده ای بر این باورند که این جنگ اقتصادی دست برتر آمریکاست، اما این گونه نیست، بلکه این نشانه زوال و شکست اوست، امروز ما از تحریم بهره گرفتیم و قدرت مند شدیم و توانسته ایم دشمن را در هر کجا تحت تعقیب قرار داده و انها را ساقط کنیم.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز ما به آمریکا نیازی نداریم، هر چه دشمن فشار آورد ما بیشتر پیشرفت کردیم و توانستیم دشمن را غافل گیر کنیم و قدرت برتر موشکی، نظامی و حتی هسته ای شویم، امروز آنها خواستند در یک جغرافیای اسلامی ما را علیه اسلام قرار دهند، اما جمهوری اسلامی ایران در برابر جهان کفر ایستاد.

 

وی در ادامه، گفت: دشمنان همه تهدیدها را اعمال کردند و هیچ تهدید دیگری نبود که علیه ما انجام دهند، اما برنده این جنگ نابرابر، نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

 

سردار سلامی تاکید کرد: امروز تصور دشمن این بوده که می تواند با این جنگ اقتصادی ملت بزرگ ایران را به زمین بزنند، آنها می خواستند بذر نا امیدی را در دل مردم بکارند و مردم را از نظام جدا کنند، اما آگاهی در کنار ایمان جزو حیاتی ترین نکات این کشور است، امروز هم از اوامر الهی است که باید صبر پیشه کرد تا بتوان تا قله های عزت بالا رفت.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی هرگز فریب دشمن را نخورده و نخواهد خود و در جنگ روانی نیز بر دشمن غلبه کردند و می دانند عزت در سختی، شیرین تر از ذلت در رفاه است.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران هیچ موقع به آمریکا و سرمایه اش اعتماد نخواهد کرد و آنها تحقیر و ذلت را فراموش نخواهند کرد، ابراز داشت: امروز آمریکا خودش گرفتار شده و این مبارزه با آمریکا، هزینه های گزافی را برای آنها گذاشته که جز « هیچ»، چیز دیگری برای آنها نداشته است.

 

سردار سلامی ضمن تاکید بر اینکه انزوای سیاسی آمریکا که جهان به دنبال اتحاد برای اوست، نشانی بر این مدعاست، ادامه داد: آمریکایی ها بیایند و در خیابان ها و کوچه های ما قدم بردارند و ببینند که امروز ایران هرچند در محاصره اقتصادی است، اما همچنان ایستاده و ظرفیت های خود را بیشتر از گذشته کرده است.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران آنچنان قوی خواهد شد که جهان به او وابسته شود و این همان سیلی قدرتمند ایران اسلامی به آمریکا است و با این سیلی محکم، در نبرد آخر آنها را از خواب بیدار خواهیم کرد.

 

وی ضمن تاکید بر این نکته که ما برای پیروزی زندگی می کنیم نه جلوگیری از شکست، گفت: در بعد سیاسی هم امروز پیروز هستیم و این ظرفیت و استعداد سیاسی ما به منطقه گره خورده است.

 

سردار سلامی با بیان اینکه جهان نمی تواند مسائل سیاسی را بدون ما حل کند که این نشان از عزت این سرزمین است، خاطرنشان کرد: ما باید امروز ظرفیت ها را باور کرده و آنها را آماده کنیم و ما به دشمنانمان می گوییم هرگز ملت ما در زمینی که شما بخواهید بازی نمی کنند، آنها ایرانی و مسلمان و مومن هستند و این ملت از عاشورا است.

 

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این ملت تسلیم پذیر نیست همه بدانند که این ملت می ایستد و دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد.

نظر شما