شناسهٔ خبر: 28796520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور هیئت سری آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوکراین برای آموزش چگونگی مقابله با اس-۳۰۰

آمریکا و رژیم صهیونیستی هیئتی سری به اوکراین اعزام کرده‌اند تا برای مقابله با سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ روسیه آموزش ببینند.

صاحب‌خبر -

حضور هیئت سری آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوکراین برای آموزش چگونگی مقابله با اس-۳۰۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی به نقل از منابع خبری روسی و سوری نوشت: اسرائیل و آمریکا یک هیئت نظامی سری به اوکراین اعزام کرده اند تا سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ روسی را که مسکو اخیرا در اختیار سوریه قرار داده است، آزمایش کنند. رژیم صهیونیستی و آمریکا در این خصوص هیچ اظهار نظری نکرده اند.

طبق برخی گزارشها، نظامیان اوکراینی دستورالعمل‌هایی درباره قابلیت‌های این سامانه و نیز سناریو‌های احتمالی متعدد در اختیار همتایان آمریکایی و اسرائیلی شان قرار داده اند.

به گزارش منابع روسی، هواپیما‌های اف-۳۵ مستقر در اوکراین به عنوان بخشی از تمرین‌های نظامی بین المللی با شرکت خلبانان اسرائیلی، برای مقابله با سامانه‌های اس-۳۰۰ آموزش می‌بینند. هنوز معلوم نیست آیا خلبانان اسرائیلی ضمن پرواز آموزش می‌بینند یا فقط از روی زمین نظاره گرند.

از زمان ساقط شدن تصادفی یک فروند هواپیمای روسی طی آخرین حمله هوایی اسرائیل در سوریه، گزارشی دال بر انجام گرفتن حملات هوایی منتسب به اسرائیل وجود نداشته است. آن حادثه موجب تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و روسیه شد. مجهز کردن دمشق به سامانه‌های دفاع هوایی اس-۳۰۰ از جمله اقدامات جدید مسکو در حفاظت از نظامیان خود در سوریه بوده است.

روسیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ یک خط ویژه به منظور اجتناب از برخورد‌های تصادفی در سوریه برقرار کردند، اما اقدامات جدید این نگرانی را در میان اسرائیلی‌ها بوجود آورده است که اکنون حملات آن‌ها در آنجا محدود خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما