شناسهٔ خبر: 28796242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تنها 30 درصد کارکنان ان جی ال دهلران بومی اند

به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده روز سه شنبه در نهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در دهلران گفت: از

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده روز سه شنبه در نهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در دهلران گفت: از یک هزار و 153 نفر نیروی شاغل در ان جی ال دهلران تنها 348 نفر یعنی 30 درصد آنها بومی استان هستند که باید هر چه سریع تر روند بکارگیری نیروهای بومی به جای نیروهای غیر بومی ظرف یک ماه آینده انجام شود.
وی همچنین از شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز شهرستان دهلران خواست در خصوص پرداخت سهم ارزش افزوده و مالیات خود اقدام کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه های روانی و اقتصادی دشمنان گفت: امروز خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب ایجاد شغل و کسب رضایت مندی مردم است.
کاظم زاده مهم ترین مولفه در حوزه اشتغال را سرمایه گذاری ذکر کرد و افزود: سرمایه گذاری های کلان و ایجاد کارکاه های کوچک نقش مهمی در اشتغال دارند و شهرستان دهلران با این همه ظرفیت نباید شاهد برخی عقب ماندگی ها در حوزه های مختلف باشد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری در حوزه نفت و گاز دهلران گفت: باید قدردان نظام باشیم و سرمایه گذاری های یک میلیارد دلاری در ان جی ال، یک میلیارد دلاری پتروشیمی و یک میلیارد و 17 میلیون دلاری توسعه میادین آبان و پایدار غرب نشان از توجه نظام به این شهرستان دارد که نویدبخش آینده روشن این شهرستان است.
نماینده دهلران ، دره شهر ، بدره و آبدانان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتغال یک هزار و 400 نفر در ان جی ال و 200 نفر در پتروشیمی دهلران گفت: ان جی ال پروژه ای غیرفعال بود که امروز بخوبی فعال شده ولی نیاز است نیروهای بومی در این پروژه جایگزین نیروهای غیربومی شوند.
کاظم زاده بر لزوم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: نباید افراد پشت نوبت جذب در نهاد های حمایتی داشته باشیم و باید تلاش شود تا سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی، فراگیر و ویژه مناطق محروم افزایش یابد.
فرماندار دهلران در این نشست گفت: تاکنون 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان جذب شده که 50 میلیارد ریال بیشتر از سقف تعیین شده است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز، آب و خاک و کشاورزی شهرستان و تولید 98 درصد نفت و گاز غرب کشور و 60 درصد محصولات کشاورزی استان در دهلران افزود: با وجود سامانه گرمسیری، گشایش مرز چیلات در آینده، چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک و مهران، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی برق 500 مگاواتی و پالایشگاه تا سال 1400 ، دهلران به شهرستانی توسعه یافته و یکی از مناطق برتر کشور تبدیل خواهد شد.
فرماندار دهلران از استاندار ایلام در خصوص حمایت از طرح های اشتغالزایی این شهرستان و اخذ مجوز ماده 56 برای چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک و مهران تقدیر کرد.
موسوی از نماینده مجلس و مدیر کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی و سایر مسئولان خواست در خصوص تعیین تکلیف ماده 47 در خصوص بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها پیگیری های لازم را انجام دهند .
وی به آزمون استخدامی ان جی ال دهلران در آذرماه جاری هم اشاره کرد و گفت: در این آزمون 150 نفر از نیروهای بومی جذب و بکارگیری می شوند.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان ایلام نیز گفت: با توجه به شرکت های فعال در منطقه باید اولویت بکارگیری با نیروهای بومی باشد و سهم شهرستان باید لحاظ شود.
رضا نصری از پیش بینی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به 864 نفر در دهلران برای سال جاری خبر داد و گفت: تا کنون 657 نفر این آموزش ها را دریافت کرده اند و با توجه به ظرفیت های دهلران آموزش هدفمند نیروها برای حوزه نفت و گاز شهرستان دنبال می شود.
وی از آمادگی فنی و حرفه ای برای آموزش 6 رشته مورد نیاز نفت با استانداردهای شرکت نفت خبر داد و گفت: در صورت تامین مکان آماده راه اندازی آموزش های فنی و حرفه ای در زرین آباد هستیم.
سهیلا ملکشاهی مدیر تامین اجتماعی استان ایلام نیز یادآور شد: از 33 هزار و 280 نفر جمعیت تحت پوشش این سازمان در دهلران 12 هزار و 400 نفر بیمه شده اصلی هستند و 24 کارگاه فعال تامین اجتماعی در این شهرستان وجود دارد.
حسن پیری مسئول تسهیلات بانک توسعه تعاون استان ایلام تاکید کرد: در زمینه امهال تسهیلات بخش کشاورزی 217 مورد در حوزه جنوب با اعتبار 41 میلیارد ریال داشته ایم و در زمینه پرداخت تسهیلات نیز 253 مورد با اعتبار 45 میلیارد ریال داشته ایم.
معاونت پشتیبانی بهزیستی استان ایلام هم با اشاره به 24 هزار نفر بهره مند از خدمات بهزیستی اظهار داشت:از این تعداد 2 هزار و 600 نفر در دهلران است .
نعمت اله خدامرادی افزود: امسال چهار هزار و 400 نفر افراد پشت نوبت در استان توانستند از خدمات بهزیستی بهره مند شوند که سهم دهلران از این تعداد 600 نفر و سهم دره شهر 900 نفر بود.
رئیس صندوق بازنشستگی ایلام هم با اشاره به 11 هزار نفر بازنشسته استان گفت: بیش از 18 هزار نفر در استان از پوشش بیمه تکمیلی درمان برخوردار هستند.
امیر الماسی با اشاره به پرداخت 277 فقره وام بازنشستگی در سال گذشته با بیش از 100 میلیارد ریال افزود: امسال مبلغ این وام از 30 میلیون ریال به 50 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی گفت:در استان 5 کانون بازنشستگی فعال هستند.
روح اله سرواندام مدیر بیمه روستائیان و عشایر استان ایلام نیز اظهار کرد: از پنج هزار خانوار روستایی و عشایری دهلران سه هزار و 265 خانوار معادل 60 درصد از بیمه برخوردار هستند.
جعفر شرف خانی مدیر صندوق کار آفرینی امید استان ایلام نیز گفت: در دهلران 130 فقره تسهیلات روستایی به ارزش 27 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 270 انجام شد.
7175/6119
انتهای پیام

نظر شما