شناسهٔ خبر: 28796207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک:

مخالفان روابط عمیق ایران و اتحادیه اروپا، برنامه هایی را برای تخریب این روابط طراحی کرده اند

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید بلژیک در تهران اعلام کرد که ایران آماده است همکاری های تجاری و اقتصادی و سیاسی خود را با اتحادیه اروپا و از جمله بلژیک بیش از پیش توسعه دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه خانم «ورونیک پتی» سفیر جدید بلژیک در تهران گفت: روابط ایران و بلژیک روابطی خوب و بسیار دیرینه است و هیچ مانعی در مسیر تقویت و توسعه این روابط نیست.

رئیس جمهور، مواضع سیاسی اتحادیه اروپا در قبال برجام را مواضعی محکم خواند و ابراز امیدواری کرد که در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و در عمل نیز، گام‌های ارزنده و مناسبی از سوی اتحادیه اروپا برداشته شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما معتقدیم عده‌ای که مخالف روابط عمیق ایران و اتحادیه اروپا هستند، برنامه‌هایی را برای تخریب این روابط خوب، طراحی کرده اند که نباید به آن‌ها اجازه داده شود که این برنامه‌های خود را به پیش ببرند.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حوزه‌های اقتصادی و همکاری برای تحکیم برجام و مسایل منطقه‌ای بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید بلژیک در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ سلام گرم پادشاه و نخست وزیر کشورش به روحانی گفت که روابط تهران – بروکسل در همه زمینه‌های مورد علاقه و بویژه اقتصادی بیش از پیش توسعه یافته است و دو کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی، یکصدمین سالگرد برقراری روابط مشترک را جشن خواهند گرفت.

آنطور که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نقل کرده، خانم «ورونیک پتی» برجام را یک موفقیت بزرگ در عرصه بین المللی برشمرد و گفت که اتحادیه اروپا و بلژیک همه تلاش‌ها خود را برای حفظ برجام بکار گرفته اند.

انتهای پیام/

نظر شما