شناسهٔ خبر: 28796084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محتشمی در گفت‌وگو با فارس:

افشانی زودتر کرسی شهرداری را واگذار کند/ قانون را به خاطر یک نفر زیر پا نگذاریم

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در واکنش به تلاش اصلاح‌طلبان مجلس برای مستثنا کردن شهردار تهران از قانون منع‌ بکارگیری بازنشستگان، گفت: به خاطر یک نفر، قانون را زیر پا نگذاریم.

صاحب‌خبر -

مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان مجلس برای مستثنی کردن سیّدمحمّدعلی افشانی، شهردار تهران، از قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگان گفت: این قانون، در مجموع قانونی خوبی است و اگر قرار باشد شهردار تهران استثنا شود، بعد بحث استثنا کردن استانداران پیش می‌آید و بعد هم معاونان وزرا. در آن صورت، وضع به حالت اوّل خود برمی‌گردد.

وی ادامه داد: مشمولیت شهرداران در این قانون، امر مطلوبی است و هم مجلس و هم معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، اظهاراتشان بر این مبناست که شهردارها از جمله شهردار تهران مشمول این قاعده می‌شوند.

محتشمی با بیان اینکه اجازه بدهیم قانون پیش برود، تصریح کرد: به خاطر یک نفر، قانون را زیر پا نگذاریم. باید همه در راستای استحکام بخشیدن به قانون و رعایت آن، تلاش کنیم.

وی افزود: برخی از دوستان اصلاح‌طلب نظرات خاصی درباره استثنا کردن شهردار تهران یا شهرداران سراسر کشور دارند که دیدگاه و نظرات خودشان است، امّا در مجموع به نظر می‌رسد اکثریت مدیران ارشد کشور که بخشی از آن‌ها در قالب احزاب و گروه‌های سیاسی به عنوان دبیرکل، قائم مقام و عضو شورای مرکزی فعّال هستند، اجرای این قانون را پذیرفته‌اند.

دبیرکل حزب آزادی به تاریخ ۲۴ آبان و فرا رسیدن موعد نهایی وداع مدیران بازنشسته با پست‌های خود اشاره کرد و گفت: اگر شهردار تهران لطف بکند و سریع‌تر کرسی ریاست شهرداری را به نفر بعدی تحویل بدهد مطلوب‌تر خواهد بود؛ چرا که برنامه‌های شهرداری در این شرایط با تأخیر یکماهه مواجه می‌شود.

محتشمی افزود: این تعداد از عزل و نصب در طول یک سال کار شورای شهر تهران خیلی دیگر زیبنده نیست و اعضای شورا، باید سریع‌تر این اقدام را انجام دهند.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ای کاش قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، اعضای شورای نگهبان را هم شامل می‌شد، اظهار داشت: ترکیب این شورا مدت بسیار طویلی است که به همین شکل باقی مانده و شخص آقای جنتی و کدخدایی، مدت‌هاست که در این مسند حضور دارند. بهتر بود این قانون، شورای محترم نگهبان را هم شامل می‌شد تا روح جوان‌گرایی در آن دمیده می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما