شناسهٔ خبر: 28796077 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه یادمان محرم در موکب شهید علمدار

مسوول موکب شهید علمدار استان ایلام با اشاره به فعالیت های این موکب خدمت رسانی به زوار حسینی، گفت: برگزاری نمایشگاه یادمان محرم، برگزاری نمایشگاه عکس و برپایی جلسات قرائت قرآن از جمله برنامه های ما در این ایام است.

صاحب‌خبر -

«محمد دوستعلی» در گفتوگو با خبرنگار مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به موقعیت جغرافیایی موکب شهید علمدار استان ایلام، گفت: ما در مرکز شهر مهران و در میدان امام مستقر هستیم.

 

وی ادامه داد: در این موکب با متراژ سیصد متر از بیستم مهرماه تا پانزهم آبان ماه فعالیت می‌کنیم و بر اساس پروانه موکب داری، نزدیک به 243 نفر از خواهران و 350 نفر از برادران را می توانیم اسکان دهیم.

 

مسوول موکب شهید علمدار استان ایلام، ادامه داد: همچنین در طول روز 437 پرس وعده صبحانه، 500 پرس وعده ناهار، 312 پرس میان وعده و 468 پرس وعده شام داریم و چهارصد قرص نان بین زائران توزیع می شود.

 

دوستعلی با اشاره به فعالیت های  موکب شهید علمدار، افزود: برگزاری نمایشگاه «یادمان محرم» از جمله برنامه های ما است، همچنین نمایشگاه عکس، تعزیه خوانی، نوحه خوانی و سینه زنی با حضور مداحان ترک زبان، عرب زبان و فارسی زبان داریم و برگزاری جلسات قرائت قرآن و تواشیح از سوی زائران از دیگر برنامه های ما است.

 

وی اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل و دعای کمیل از دیگر برنامه های ما است، همچنین پاسخ به شبهات نیز از دیگر برنامه های ما است که از سوی روحانیون اعزامی که از شمال کشور و تهران در موکب ما حضور دارند انجام می شود.

 

مسوول موکب شهید علمدار استان ایلام، ادامه داد: بازدید از اماکن دفاع مقدس از جمله سنگر «گرمیشه» از دیگر برنامه های ما است لذا زائرانی که فرصت دارند می توانند در این برنامه شرکت کنند، همچنین بازدید از قبور شهدای گمنام این شهر نیز از دیگر فعالیت های موکب شهید علمدار است.

 

دوستعلی، توزیع دو هزار پیشانی بند با عنوان «علمدار کربلا» و «یا حسین» را از دیگر برنامه های موکب علمدار شهید دانست و افزود: علاوه بر این بیش از هزار جلد کتاب زیارت اربعین میان زوار توزیع می شود، فارغ از آن اهدای خون از سوی نیروهای ارزشی و اعضای هیئات و موکب ها در بیمارستان امام حسین (ع) مهران انجام می شود.

 

وی در ادامه به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور کانون ها بسیار موثر است و با توجه به اینکه این کانون ها در مسجد پرورش یافته‌اند در نتیجه می توانند با اقشار مختلف مردم تعامل داشته باشند و در راستای فرهنگ و معارف حسینی فعالیت کنند.

 

 

 

نظر شما