شناسهٔ خبر: 28796070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

شش مرکز آموزشی پژوهشی مواد مخدر در سطح کشور دایر است

مشهد- ایرنا- معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: شش مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مقابله با مواد مخدر و رفتارهای اعتیادآور هم اینک در سطح کشور فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

پرویز افشار روز سه شنبه در حاشیه مراسم گشایش نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مصرف مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این مراکز در دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و دانشگاه توابخشی بهزیستی و دانشگاههای علوم پزشکی کرمان، زاهدان و مشهد دایر شده اند.
وی ادامه داد: نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مبارزه با مواد مخدر10 سال پیش در تهران تاسیس شد و آخرین آن که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد امروز در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تولید دانش در حوزه اعتیاد و آسیبهای اجتماعی را جزو اولویتهای این ستاد اعلام و بیان کرد: مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در حوزه اعتیاد در همین راستا فعالیت می کنند.
وی گفت: هم اینک سهم ایران در تولید دانش مقابله با مواد مخدر با وجود کمبودهای بودجه ای اعم از پیشگیری، درمان و مطالعات اپیدمیولوژی قابل توجه می باشد و بر این اساس انتقال دانش موجود در ایران به کشورهای همسایه یکی از اهداف است.
افشار همچنین به برنامه های کاهش آسیب در حوزه انتقال ویروس اچ.آی.وی عامل بیماری ایدز اشاره و بیان کرد: خطر انتقال این ویروس از طریق اعتیاد تزریقی در ایران کاهش یافته اما موج انتقال از طریق رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در حال افزایش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
3027/1858

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما