شناسهٔ خبر: 28796020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ملک سلمان با پمپئو دیدار کرد

پادشاه عربستان سعودی و وزیر خارجه آمریکا در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

ملک سلمان با پمپئو دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار کردند. در این دیدار مسئله ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی بررسی می‌شود.

خبرنگارانی که وزیر امور خارجه آمریکا را در سفر به عربستان همراهی می‌کنند اعلام کردند این دیدار در کاخ ملک سلمان به منظور گفتگو درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی در استانبول انجام شد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد پمپئو که روز سه‌شنبه برای گفتگو درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار ناراضی عربستانی به ریاض رفت، در یک ضیافت شام با ملک سلمان و محمد بن سلمان گفتگو خواهد کرد.

هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «مشخص شدن اینکه چه اتفاقی برای جمال خاشقجی افتاده، موضوعی است که از اهمیت زیادی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخوردار است.»

بنا بر اعلام خبرنگاران ملک سلمان در این دیدار گفت «امیدوارم در اینجا احساس راحتی کنید»، پمپئو نیز در پاسخ گفت «از شما به خاطر اینکه پذیرای من از جانب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستید،  تشکر می‌کنم.»

خاشقجی از روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. بنا بر اعلام پلیس ترکیه، او در ساختمان این کنسولگری به قتل رسیده است.

عربستان سعودی نیز که متهم به سر به نیست کردن او شده است، گزارش‌ها در این‌باره را رد کرد. ترامپ نیز سرانجام پس از چند روز حمایت از ریاض در این پرونده، روز گذشته اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا را برای بررسی این موضوع به عربستان می‌فرستد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما