شناسهٔ خبر: 28795975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان،مطرح کرد:

جامعه زنان نسبت به سلامت خود حساس باشند/مدیران در جهت بهبود تغذیه وفعالیت های بدنی زنان برنامه ریزی کنند

ناهید پرویزپورگفت: مدیران برنامه ریز باید در جهت بهبود شیوه زندگی زنان بویژه فعالیت های بدنی آنان در محیط کار، تحصیل و تغذیه سالم اقدام نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ پرویزپور در کارگروه تخصصی بانوان که با موضوع هفته ملی سلامت بانوان برگزار شده بود، اظهار کرد: پایان مهر به عنوان هفته ملی سلامت زنان ایرانی نامگذاری شده و شعار این هفته "حرکت برای سلامت بانوان" است.

اوافزود: هدف از نامگذاری این هفته اطلاع رسانی و حساس سازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور است.

پرویزپور: سلامت زنان بواسطه نقشی که در سلامت خانواده و جامعه دارند و از طرفی قشر مهمی از جمعیت کشور هستند، دارای اهمیت ویژه ای است.

او با بیان اینکه زنان ارایه دهنده خدمات بهداشتی و در عین حال گیرندگان خدمات هستند،تصریح کرد: بانوان باید در مدیریت و برنامه ریزی ها لحاظ شوند چرا که تضمین کننده سلامت خانواده هستند.

پرویزپور گفت:  به طور معمول مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاهش استرس بزرگترها وارایه خدمات به سالمندان برعهده زنان است؛ همچنین بخش سلامت تغذیه از مزرعه تا سفره نیز معمولا عرصه تصمیم گیری بانوان است.

او گفت: مدیران برنامه ریز باید در جهت بهبود شیوه زندگی زنان بویژه فعالیت های بدنی آنان در محیط کار، تحصیل و تغذیه سالم اقدام نمایند و جامعه زنان هم باید نسبت به سلامت خود حساس بوده و به نقش ورزش و تحرک بدنی، همچنین تغذیه سالم، انجام آزمایشات عمومی و مختص به زنان توجه داشته باشند.

 

نظر شما