شناسهٔ خبر: 28795693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ايران آماده تقويت همکاري هاي اقتصادي و سياسي با اروپا است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس جمهوري در ديدار سفير جديد بلژيک در تهران اعلام کرد که ايران آماده است همکاري هاي تجاري، اقتصادي و سياسي خود را با اتحاديه اروپا و از جمله بلژيک بيش از پيش توسعه دهد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز سه شنبه هنگام دريافت استوارنامه خانم `ورونيک پتي` سفير جديد بلژيک در تهران، گفت: روابط ايران و بلژيک روابطي خوب و بسيار ديرينه است و هيچ مانعي در مسير تقويت و توسعه اين روابط نيست.
وي مواضع سياسي اتحاديه اروپا در قبال برجام را مواضعي محکم خواند و ابراز اميدواري کرد که در زمينه توسعه همکاري هاي اقتصادي و در عمل نيز گام هاي ارزنده و مناسبي از سوي اتحاديه اروپا برداشته شود.
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: ما معتقديم عده اي که مخالف روابط عميق ايران و اتحاديه اروپا هستند، برنامه هايي را براي تخريب اين روابط خوب، طراحي کرده اند که نبايد به آنها اجازه داده شود که اين برنامه هاي خود را به پيش ببرند.
رئيس جمهوري ابراز اميدواري کرد که روابط ايران و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در حوزه هاي اقتصادي و همکاري براي تحکيم برجام و مسايل منطقه اي بيش از پيش گسترش يابد.
خانم `ورونيک پتي ` سفير جديد بلژيک در تهران نيز ضمن تقديم استوارنامه خود و ابلاغ سلام گرم پادشاه و نخست وزير کشورش به دکتر روحاني گفت که روابط تهران – بروکسل در همه زمينه هاي مورد علاقه و بويژه اقتصادي بيش از پيش توسعه يافته است و دو کشور در سال 2020 ميلادي، يکصدمين سالگرد برقراري روابط مشترک را جشن خواهند گرفت.
وي برجام را يک موفقيت بزرگ در عرصه بين المللي برشمرد و گفت که اتحاديه اروپا و بلژيک همه تلاش ها خود را براي حفظ برجام بکار گرفته اند.
سيام 1053**1535
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما