شناسهٔ خبر: 28795230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

اولین تصاویر از کارگاه تولید محصولات فرهنگی بومی و کم هزینه در کرمان

کارگاه کوچکی که قرار است در آینده شکل مؤسسه به خود بگیرد راه اندازی و محصولاتی فرهنگی با کمترین هزینه که ماده اولیه اکثر آنها کارتن است؛ راه اندازی شده و اولین محصولات را برای کنگره شهدای استان آماده می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دومین کنگره بزرگداشت سرداران و ۶۵۰۰ شهید استان، اسفندماه جاری قرار است برگزار شود که در راستای این کنگره برنامه های مختلف و متنوعی پیش بینی و در حال اجرا است.

در همین راستا کارگاه کوچکی که قرار است در آینده شکل مؤسسه به خود بگیرد راه اندازی و محصولاتی فرهنگی با کمترین هزینه که ماده اولیه اکثر آنها کارتن است؛ دایر شده و یکی از محصولات آن تهیه بسته ای فرهنگی در قالبی به شکل «جعبه مهمات» دوران جنگ است.

مهدی عبداللهی در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این جعبه که تمام کارتن است و روکشی مسی روی آن قرار می گیرد شامل یک عدد چادر مشکی، ساق دست، عطر، جاکلیدی به شکل نمادهای جبهه، خودکار و ذکر شمار است که به همراه هر سری جهیزیه برای زوج های جوان نیازمند به آنان اهدا می شود.

وی افزود: علاوه بر این، جعبه ای که برای ساخت آن از نماد موزه دفاع مقدس استان کرمان استفاده شده ویژه هر شهید تهیه می شود و عکس و وصیت نامه آن شهید در آن قرار می گیرد و نمادهای جبهه نیز در آن گنجانده و در روز برگزاری کنگره تقدیم خانواده شهدا می شود.

این کارآفرین ادامه داد: بسته فرهنگی برای سنین مختلف، تابلوی فرهنگی برای مساجد، ادارات و..بسته های فرهنگی برای مدارس با نشان کنگره شهدای کرمان و کارهایی از این دست از دیگر فعالیت های این مجموعه است که  ۶ نفر به طور مستقیم و ۲۵ خانواده به صورت غیر مستقیم از آن منتفع هستند.

 

 

مسئول این کارگاه، ورود ایده های جدید فرهنگی به بازار و رونق مشاغل خانگی را از اهداف مهم خود عنوان کرد و گفت: ما می خواهیم تولدیات فرهنگی را خودمان انجام دهیم و در این زمینه بومی سنجی کردیم و تنها به حمایت معنوی مسئولان نیاز داریم.

 

 

نظر شما