شناسهٔ خبر: 28795185 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ارائه خدمات رایگان در مؤسسه 14 معصوم(ع) پاکدشت/ تعطیلی طرح توسعه به‌دلیل کمی بودجه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور چهارده معصوم(ع) پاکدشت، دوره‌های آموزش قرآن را به‌صورت رایگان به‌متقاضیان ارائه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور چهارده معصوم(ع) پاکدشت با بهره از سیستم آموزشی و بهره‌مندی از جزوات علمی مؤسسه میقات‌القرآن و همت جمعی از علاقه‌مندان کلام وحی و اهل‌بیت عصمت و طهارت در سال 1373 در شهر تهران، تأسیس و در سال 1375 به شهرستان پاکدشت منتقل شد.
این مؤسسه که حدود 25 سال از فعالیتش می‌گذرد، دوره‌های آموزش قرآن چون روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم را ویژه بانوان و آقایان علاقه‌مند به‌صورت رایگان برگزار می‌کند.
مکان فعلی مؤسسه با پیگیری مسئولان مؤسسه و باعنایت به فعالیت مؤثر در سطح شهرستان شهرداری پاکدشت در سال 1382 زمینی به این مجموعه واگذار شد که با همت اعضا و حمایت خیرین مکان فعلی احداث و فعالیت مؤسسه در این مرکز آغاز شد.
در حال حاضر مؤسسه چهارده معصوم(ع) دارای 85 کلاس در طول هفته است که محور اصلی فعالیت‌های مؤسسه برپایی دوره‌های تربیت مربی در رشته‌های متنوع قرآنی است. در رشته احکام و فقه، دوره‌هایی شامل تشریح مسائل خمس، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، نماز جماعت و ... ارائه می‌شود.
تربیت 80 معلم و مدرس قرآن و احکام شرعی، پرورش 75 نیروی اجرایی ماهر در زمینه‌های گوناگون، موفقیت قاریان، حافظان و دانشجویان مؤسسه در مسابقات قرآن در سطح شهرستان استان و کشور و کسب مقام‌های مختلف ازجمله دستاوردهای مؤسسه است. همچنین می‌توان به‌احداث مجتمع جدید و شروع طرح توسعه مؤسسه به‌همت هیئت امنا، اعضا و خیرین، اجرای مراسم 30 شب با قرآن در شب‌های ماه مبارک رمضان، برگزاری هفت دوره مسابقات نماز، سه دوره مسابقات حفظ و قرائت در سطح شهرستان پاکدشت و تحت پوشش قرار دادن بیش از 300 نفر از علاقه‌مندان به‌قرآن در دو بخش بانوان و آقایان اشاره کرد.
همچنین قرآن‌آموزی که دوره‌های این مؤسسه را سپری می‌کند، می‌تواند پس از طی مراحل علمی مؤسسه با عناوین دانشجو، پیش‌کارآموز، کارآموز به‌عنوان معلم و مدرس قرآن، خدمات ارائه کند.
مؤسسه 14 معصوم، دارای گروه تواشیح و قاریانی است که در برنامه‌های قرآنی شهرستان به‌اجرای برنامه‌ می‌پردازند.
این موسسه دارای واحد کتابخانه با بیش از 12 هزار جلد کتاب، معاونت آموزشی، صندوق قرض‌الحسنه، تبلیغات و نظامت است. همچنین با حمایت مسئولان و خیرین، چندماهی است که طرح توسعه مؤسسه در زمین مجاور مؤسسه به‌دلیل حجم استقبال‌ها در دستور کار قرار گرفته است، اما به‌دلیل کمی بودجه متأسفانه چندماهی است که کار توسعه مؤسسه به‌علت کمبود بودجه تعطیل شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشارکت در طرح توسعه مؤسسه می‌توانند با شماره 02136452411 تماس بگیرند. همچنین این مؤسسه در پاکدشت، شهرک یبر، بلوار امام خمینی(ره)، کوچه میراث فرهنگی قرار دارد.
انتهای پیام

نظر شما