شناسهٔ خبر: 28795149 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| لیست انبارهای مجاز نگهداری کالا به کمیسیون مبارزه با قاچاق اسلامشهر اعلام شود

R7840/P1357/S6,60/CT11

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: اسامی انبارهای مجاز در اختیار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار می‌گیرد تا در زمینه شناسایی انبارهای کالا و انبارهای متروکه دچار اشتباه نشویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مسعود مرسل‌پور فرماندار شهرستان اسلامشهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و مبارزه قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نباید اصل موضوع به مخاطره بیافتد و با ایجاد حساسیت‌ به نیروهای تحت امر تفاوت میان انبار احتکار کالا، انبار متروکه، انبار ممنوعه با انبار نگهداری کالا آموزش داده شود تا در زمینه شناسایی انبارها دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به تأثیر اقدامات علمی و آموزشی در زمینه پیشگیری از قاچاق کالا به مردم تصریح کرد: گزارشات مردمی باید قبل از اقدام ارزیابی شود و تنها با ظن و گمان که محلی انبار قاچاق کالا است نمی‌توان با حکم قضایی ورود پیدا کرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر ادامه داد: انبارهای متروکه، ساختمان‌های متروکه و مسقف، سوله‌های خارج از شهر و منازل ویلایی بهترین مکان برای انبار و احتکار کالاهای قاچاق هستند و باید سازوکاری تعریف کرد که کالا قبل از رسیدن به انبار متوقف شود.

 مرسل‌پور ضمن تأکید بر اینکه نگاه ما باید برهم زننده آرامش قاچاقچیان باشد تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا صرفاً شناسایی انبار نیست بلکه اعضای کمیسیون باید نظام‌مندتر، قانونمندتر، دقیق‌تر و با سعه صدر بیشتر با روش‌های کارشناسایی شده به مبارزه با احتکار و قاچاق کالا بپردازند و روش‌های سنتی را در این زمینه کنار بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بین اصناف و انباردارها باید قانون منع قاچاق و نگهداری کالا آموزش داده شود و اسامی انبارهای مجاز در اختیار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد تا در زمینه شناسایی انبارهای کالا و انبارهای متروکه دچار اشتباه نشویم.

 انتهای پیام/ح

نظر شما