شناسهٔ خبر: 28795074 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سه طرح عمرانی در مناطق عشایری گتوند اجرا شد

علیرضا کیارسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایر

صاحب‌خبر - علیرضا کیارسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایر در مدت 9 ماه در مناطق عشایری شهرستان گتوند اجرا شدند.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر شهرستان گتوند گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 10 و 12 تسهیلات خشکسالی به عشایر آسیب دیده از خشکسالی پرداخت شد.
رئیس اداره امور عشایر گتوند افزود: آبرسانی سیار به صورت مستمر به خانوارهای عشایری، تشکیل 2 صندوق خرد زنان در مناطق عشایری میان پیلان و شهرک پنجم، توزیع 9 هزار کیسه آرد، 100 تن جو و 10 هزار لیتر نفت سفید، برگزاری دوره های آموزش و ترویج ویژه مردان و زنان عشایر با همکاری فنی حرفه ای، جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی شهرستان به صورت مستمر برای عشایر از دیگر خدمات ارائه شده از ابتدای سال تاکنون به عشایر شهرستان گتوند می باشند.
وی از ثبت نام عشایر متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه اشتغال فراگیر در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 15 پرونده تسهیلات تشکیل و برای پرداخت به بانک های عامل ارسال شد.
کیارسی افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال قابل قبولی برای عشایر شهرستان گتوند فراهم می شود.
به گزارش ایرنا یکهزار و 400 خانوار عشایری با جمعیتی حدود هفت هزار نفر در شهرستان گتوند سکونت دارند که 450 خانوار کوچ رو هستند.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده ودارای 2بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و 45 روستا است.
7467/3022
انتهای پیام

نظر شما