شناسهٔ خبر: 28795048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

بهترین نتیجه تاریخ ورزش استان در جاکارتا حاصل شد

نصر: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عملکرد ورزشکاران این استان در بازی های آسیایی جاکارتا را بهترین نتیجه تاریخ ورزش استان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصربه نقل از مهر، ایوب بهتاج در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه تیم ها تسهیل حضور هواداران فوتبال در استادیوم یادگار امام (ره) تبریز نیازمند همکاری شهرداری و باشگاه ها است، اظهار کرد: طی جلسه ای که چند روز قبل با شهین باهر شهردار تبریز و زنوزی مالک محترم باشگاه تراکتورسازی داشتیم، مقرر شد که با همکاری شهرداری و باشگاه تراکتورسازی، مسیرهای منتهی به ورزشگاه یادگار امام (ره) و کاسه استادیوم به لحاظ زیرسازی و آسفالت ریزی ترمیم و یا بازسازی شود و پارکینگ های موجود در نزدیکی استادیوم در اختیار هواداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این خصوص هم شهردار و هم مالک باشگاه تراکتورسازی قول همکاری دادند و از طرفی ما پیشنهادات خود را به شورای تامین استان ارائه داده ایم که با کلیات آن موافقت شده است تا هواداران بتوانند راحت تر از قبل به ورزشگاه برسند که این به لحاظ روانی نیز روی آنها تاثیر مثبت خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته استان، گفت: ورزشکاران بیمه شده سازمان یافته در استان اکنون ۵/۳ درصد است و ما در صدد این هستیم تا با اجرای برنامه هایی که در نظر داریم، این میزان را به پنج درصد یا بالاتر افزایش دهیم که در صورت تحقق آن، قدم بزرگی در سازماندهی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته خواهیم برداشت.

وی به کسب عنوان دومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در بین ادارات ورزش و جوانان کل استانهای کشور اشاره کرد و افزود: این عنوان قطعا در سایه تلاش های همکاران من در اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین مدیرکل پیشین جناب آقای نظمی حاصل شده است. تلاش ما این است که با اجرای برنامه های پیش بینی شده برای هر روز از هفته تربیت بدنی، نشان دهیم که این عنوان به شایستگی از آن اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی شده است.

بهتاج در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش وی بر حفظ تیم های قهرمانی شهرداری تبریز است، گفت: با اینکه وظیفه شهرداری در ورزش، مختص حوزه همگانی است اما تلاش ما این است که شهرداری همچنان در بخش قهرمانی و حرفه ای نیز به تیمداری خود ادامه دهد. در مورد والیبال، خوشبختانه تیم شهرداری در مسابقات اعلام حضور و ثبت نام کرده است و در قرعه کشی مسابقات نیز قرار گرفته و حالا در تدارک یک حضور موفق در سوپرلیگ باشگاه های کشور است.

وی افزود: در بسکتبال اما فعلا حضور تیم شهرداری قطعی نشده اما در جلسه ای که در فدراسیون برگزار شد، با اینکه نماینده ای از تیم شهرداری حضور نداشت اما من بصورت تلفنی به رئیس فدراسیون حضور تیم شهرداری را اعلام کردم. برای حضور تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر بسکتبال که نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی نیز است، بیشترین ارتباط را با فدراسیون داشته ام و به نظر من باید مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز هرچه زودتر مشخص شود تا کارها در این زمینه بهتر پیش برود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: ما همچنین برای میزبانی مسابقات بسکتبال جوانان غرب آسیا در سال آینده درخواست داده ایم و چنانچه میزبانی این رقابتها به ایران داده شود، این مسابقات قطعا در تبریز برگزار خواهد شد و قرار است هزینه ۷۰۰ میلیونی تا یک میلیاردی آن با کمک فدراسیون و وزارت تامین شود. ما علاقه مند به میزبانی مسابقات بسکتبال بزرگسالان غرب آسیا نیز بودیم اما هزینه سه میلیاردی آن باعث شد تا وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بسکتبال آن را درخواست ندهند.

وی در خاتمه با بیان اینکه عملکرد ورزشکاران این استان در بازی های آسیایی جاکارتا، بهترین نتیجه تاریخ ورزش استان در ادوار مختلف بازی های آسیایی بوده است، یادآور شد: ما برای اولین بار در تاریخ ورزش آذربایجان شرقی، توانستیم در بازی های آسیایی صاحب سه مدال طلا و دو نقره شویم که این بهترین نتیجه تاریخ ورزش استان بود. این عملکرد نشان می دهد که ورزش استان تا چه اندازه پیشرفت داشته است و ما امیدواریم که بتوانیم در بازی های المپیک نیز نتیجه گیری شایسته داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما