شناسهٔ خبر: 28794795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در ارتباط با پرونده خاشقچی

وزیر خارجه آمریکا با شاه سعودی دیدار کرد

وزیر خارجه آمریکا در سفر به ریاض به دیدار شاه سعودی رفت و به او گفت که کشورش از ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی در ترکیه نگران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که به عربستان سعودی سفر کرده با شاه سعودی در «ریاض» دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بر اساس این گزارش، وی قرار است در ادامه حضورش در ریاض، عصر امروز با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

پایگاه خبری «العربیة» با انتشار این خبر به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نوشت که پامپئو پس از ریاض عازم ترکیه خواهد شد.

طبق بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پامپئو در این دیدار به شاه سعودی گفته که کشورش از ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا نگران است. 

 

سفر پامپئو به عربستان یک روز پس از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  با ملک سلمان درباره روابط دوجانبه میان ریاض و واشنگتن و جدیدترین تحولات منطقه بخصوص پرونده جمال خاشقچی صورت گرفت.

ترامپ در این گفت‌وگو از روند همکاری مشترک سعودی - ترکی درباره پرونده ناپدپد شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و منتقد دولت سلمان  و بن سلمان تقدیر کرد و طی پستی که در توئیتر، اعلام کرد: «من فورا وزیر خارجه کشورمان را برای دیدار با پادشاه (عربستان سعودی) به این کشور می‌فرستم».

انتهای پیام/غ.ص

نظر شما