شناسهٔ خبر: 28794361 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

سندتحول بنیادین، زمینه را برای ایجاد آموزش وپرورش مطلوب مهیا می‌کند

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سندتحول بنیادین، زمینه را برای ایجاد آموزش و پرورش مطلوب مهیا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، عبدالرسول عمادی در دومین کارگاه آموزشی زیرنظام راهبری و مدیریت و پژوهش و ارزشیابی که باهدف ایجاد درک مشترک و مفاهمه نسبت به عناوین برنامه‌ها وتبیین ماموریت‌ها و همچنین پاسخگویی به برخی ابهامات وسوالات، ویژه کارشناسان وکارشناس مسوولان معاونت‌های ستادی ودست اندرکاران سندتحول بنیادین برگزارشد، اظهارکرد: فلسفه برگزاری این کارگاه‌های آموزشی معطوف نمودن نگرش‌ها به سمت تحول و ایجاد بستر تحول اساسی در آموزش وپرورش است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تشریح سیرتحولی نظام آموزشی در120سال گذشته در ایران و به قدمت تاسیس مدارس دارالفنون و رشدیه و شکل‌گیری اداره فرهنگ و صنعت که باهدف تلفیقی فرهنگی و صنعتی در این دوران ، به انحرافات تدریجی اهداف دردهه‌های 30 ،40 و 50 و جایگزینی مفاهیم نظری اشاره کرد و گفت: تنها راه برگشت از این انحرافات ، عمل به ساحت‌های 6گانه سندتحول بنیادین است..

رئیس مرکزسنجش وزارت آموزش و پرورش به سیرتحولی نظام آموزش عالی و اهداف تاسیس سازمان سنجش وشکل‌گیری کنکور بیان کرد: دردهه 30 و40 توسعه آموزش و پرورش چشمگیرتر از توسعه آموزش عالی بوده است و زمان انحراف وآغاز چرخش به سمت آموزش های نظری هم در این دوره شکل گرفته است و هرچه جلوترآمده آموزش به سمت نظری حرکت کرده است و دردهه 50 عارضه کنکور شکل گرفته بود که در این زمان سازمانی به نام سازمان سنجش به منظور حذف کنکور شکل گرفته که متاسفانه به مرور زمان به عنوان برگزارکننده کنکور نقش اجرایی گرفت و این سوال مطرح می شود که چرا سازمان سنجش که برای حذف کنکور تاسیس شده بود امروزبه عنوان مجری کنکور عمل می کند؟

عمادی به قانون حذف کنکور در مجلس شورای اسلامی درسال 86 اشاره کرد و افزود: قانون حذف کنکور مجددا در سال92 درمجلس شورای اسلامی با 3 شیوه مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه اول سوابق تحصیلی (پذیرش دانشجوفقط برمبنای سوابق تحصیلی) ، شیوه دوم سوابق تحصیلی بعلاوه نمرات آزمون عمومی کنکور و شیوه سوم؛ سوابق تحصیلی بعلاوه نمرات آزمون اختصاصی بود که در هرسه روش سوابق تحصیلی دیده می شود و طبق قانون پیش بینی شده که 85 درصد سهمیه و ظرفیت از رشته محل دانشگاه پر می‌شود و کنکور فقط برای 15درصد انجام می‌شود.

درپایان سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به ظرفیت‌های سندتحول بنیادین اشاره و اظهارکرد: آموزش وپرورش باید به جایگاه خود برگردد و سندتحول بنیادین، زمینه را برای ایجاد آموزش وپرورش مطلوب مهیا می‌کند.

نظر شما