شناسهٔ خبر: 28794250 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام شد

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ۵۰ میلیارد تومانی در حوزه نانو

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در کمیته نانو این ستاد برای توسعه فناوری‌های جدید هدف‌گذاری و با راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر به ارزش پانصد میلیارد ریال از ایده‌ها پشتیبانی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد مخبر اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درحوزه‌های ساختمانی، نفت، فناوری اطلاعات و کشاورزی فعالیت‌های بزرگی داشته است و در همین راستا قصد دارد طبق یک برنامه مدون در حوزه توسعه فناوری نانو نیز وارد شده و صندوقی را راه‌اندازی نماید تا به کارها و ایده‌هایی که دولت نمی‌تواند ورود کند و بخش خصوصی نیز توان لازم برای ریسک‌پذیری در این پروژه‌ها را ندارد وارد شویم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه افزود: کشور ایران به لحاظ علمی از رتبه بالایی برخوردار است و در بازدید از نمایشگاه با جوانان و دانش آموزانی مواجه شدیم که حتی از یک استاد دانشگاه به حوزه نانو مسلط ‌تر بودند، بنابراین با عنایت به اینکه این فناوری در آینده‌ جهان نقش ویژه خواهد داشت با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانیم علم و تکنولوژی را در قالب محصولات نانو به دنیا صادر کنیم.

وی در پایان گفت: توجه به این حوزه ضمن ایجاد اشتغال، از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند؛ بنابراین در کمیته نانو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصمیم گرفته شده با شتاب بیشتری برای توسعه این فناوری اقدام شود و با راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (Venture Capital) به ارزش پانصد میلیارد ریال از ایده‌ها پشتیبانی خواهیم کرد.

به این ترتیب مسیر رسیدن محصول اولیه به تولید تجاری را تسهیل کرده و در مشارکت با فن‌آوران همراه خواهیم شد تا محصولات نهایی تولید شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما