شناسهٔ خبر: 28793854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ادعاها در مورد جزاير ايراني، بي مبنا، واهي و فاقد ارزش است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-رئيس شوراي اجرايي ايران در اتحاديه بين المجالس جهاني گفت: حاکميت و يکپارچگي سرزميني جمهوري اسلامي ايران بر جزاير ايراني ابوموسي، تنب بزرگ و کوچک غير قابل مذاکره است و ما ادعاها در مورد جزاير ايراني را بي مبنا، واهي و فاقد ارزش مي دانيم.

به گزارش ايرنا، سيده فاطمه حسيني در پاسخ به ادعاي هيات پارلماني امارات متحده عربي، در مجمع عمومي اجلاس IPU با تاکيد بر حاکميت تام جمهوري اسلامي ايران بر جزاير ايراني ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک در خليج فارس، اعلام کرد: هر ادعايي در اين خصوص از سوي هر کشوري بي‌ مبناست.
وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران اعلام مي کند هر اقدامي که در خصوص جزاير سه گانه از سوي ايران اتخاذ شده، مبتني بر اصول حاکميت و يکپارچگي سرزميني جمهوري اسلامي ايران است.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: حاکميت و يکپارچگي سرزميني جمهوري اسلامي ايران بر جزاير غير قابل مذاکره است.
وي در پاسخ به اظهارات نماينده امارات متحده عربي جمهوري اسلامي ايران مبني بر جعل نام خليج فارس، اعلام کرد: تنها نام تاريخي درست و به رسميت شناخته شده خليج فارس است؛ موضوعي که تاريخ و اسناد تاديخي درستي آن را شهادت مي دهند.
حسيني تاکيد کرد: از نظر ما هر گونه استفاده ساختگي يا ناقص از نام خليج فارس مطلقا غير قابل قبول و غير قانوني و فاقد ارزش سياسي است.
وي اضافه کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره سياست احترام خود نسبت به همسايگان را نشان داده است.
حسيني تاکيد کرد: ما تکرار مي کنيم که سياست احترام متقابل و همسايگي خوب در ميان اولويت‌هاي مهم سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و مداخله کردن در امور داخلي کشورهاي ديگر هرگز توسط جمهوري اسلامي ايران دنبال نمي شود.
وي اضافه کرد: ايران توصيه مي کند که امارات متحده عربي سياست‌هاي ديکته شده نامفهومي را که عليه منافع کشورهاي منطقه و جهان اسلام در پيش گرفته است، متوقف کند.
وي به هيات پارلماني امارات توصيه کرد که به جاي اظهارات بي پايه و اساس تکراري عليه جمهوري اسلامي ايران، درباره ابتکارت و ايده‌هاي ايران بينديشند که در پي ايجاد امنيت، ثبات و همکاري منطقه‌اي و نيز کاهش تنش و سوءتفاهمات در منطقه است.
به گزارش ايرنا، هيات اعزامي ايران 21 مهرماه به رياست فاطمه حسيني و با حضور پروانه مافي، علي‌اصغر يوسف‌نژاد، مصطفي ذوالقدر، محمدباسط درازهي، علي نجفي خوشرودي، اسفنديار اختياري وکاظم جلالي راهي اين اجلاس در ژنو شد.
نمايندگان اعزامي ايران علاوه بر شرکت در مجمع عمومي اجلاس شوراي اجرايي اتحاديه بين المجالس جهاني در کميته‌هاي دائمي 'صلح و امنيت بين‌الملل'، 'توسعه پايدار و تجارت'، دموکراسي و حقوق بشر'، 'امور سازمان ملل متحد' و ' اجلاسيه زنان و جوانان' و نشست' آسيا - پاسفيک' و پنل‌هاي تخصصي شرکت مي کنند.
سيام**9121**1535
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما