شناسهٔ خبر: 28793815 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاهش نرخ ارز بازار لاستیک مشهد را آرام کرد

محمدکاظم جنتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک توزیع لاستیک خودروهای سواری در سطح مشهد بهتر شده و مردم نسبت به گذشته تمایل کمتری به

صاحب‌خبر - محمدکاظم جنتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک توزیع لاستیک خودروهای سواری در سطح مشهد بهتر شده و مردم نسبت به گذشته تمایل کمتری به خرید کالا از باب نگرانی نسبت به کمبود و گرانی آن دارند.
وی اظهار داشت: به زعم مردم نرخ لاستیک با قیمت دلار افزایش یا کاهش پیدا می کرد، در صورتی که دولت به لاستیک تولید داخل به علت اینکه بخشی از مواد اولیه آن وارداتی بود ارز 4200 تومانی اختصاص می دهد و واردات لاستیکهای خارجی نیز با نرخ نیمایی یا بازار ثانویه انجام می شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک مشهد در خصوص افزایش قیمت لاستیک از ابتدای امسال تاکنون نیز گفت: قیمت لاستیکهای ایرانی تولید داخل کشور از مرداد ماه به صورت قانونی 9.6 درصد نسبت به پارسال افزایش یافت.
وی افزود: عمده افزایش قیمت در بازار مربوط به لاستیکهای وارداتی می شود که به تبع افزایش قیمت دلار نسبت به قبل از مرداد ماه امسال رو به رشد گذاشت.
او اظهار داشت: کمبود لاستیک در مشهد مربوط به بخشی از ناوگان حمل و نقل جاده ای می شود که لاستیکهای سایز 315/22/5 و 385/22/5 مصرف می کنند ضمن اینکه 20 درصد از لاستیکهای فوق تولید داخل و 80 درصد وارداتی است.
وی ادامه داد: در خصوص لاستیکهای سواری نیز بخشی از سایزهای 16،17،18،19 تولید داخل کشور نبوده که نیاز به واردات آنها احساس می شود. تولیدات کارخانجات داخلی در خصوص لاستیک نسبت به قبل از مرداد ماه امسال در بسته های تحویلی به نمایندگان یک سوم کاهش داشته است.
او با بیان اینکه در خراسان رضوی لاستیک تولید نمی شود افزود: کارخانه لاستیک کویرتایر در بیرجند مشغول به فعالیت است که در آینده نزدیک با بهره برداری از واحد جدید خود افزایش تولید خواهد داشت.
همچنین بنا بر اعلام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اخیرا توزیع هشت هزار حلقه لاستیک عموما ویژه ناوگان باری در سطح استان آغاز شده و روند توزیع آن همچنان ادامه دارد و بخشی هم به ناوگان شهری اختصاص می یابد.
7489/1858
انتهای پیام

نظر شما