شناسهٔ خبر: 28793640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور:

رسانه های خارجی در برابر عظمت اربعین سکوت کرده اند

ایلام - ایرنا - وزیر کشور با اشاره به سکوت مغرضانه رسانه های جهانی در انعکاس منصفانه رویداد بزرگ اربعین گفت: ستاد مرکزی اربعین باید از رسانه های خارجی برای پوشش گسترده و همه جانبه اربعین دعوت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در فرمانداری مهران اظهار داشت: همانطور که برای پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن و روز جهانی قدس و دیگر رویدادهای مهم خبرنگاران خارجی به ایران سفر می کنند باید حماسه مردمی اربعین نیز انعکاس بین المللی یابد.
وی افزود: اربعین یک واقعه مختص به شیعیان یا حتی مسلمانان نیست بلکه یک رویدادی به وسعت و گستره تاریخ است و سرمنشاء همه نهضت های آزادی خواهی جهان از قیام خونین عاشورا الهام گرفته شده و اکنون نیز تداوم همان مسیر عاشورا در ابعادی بزرگتر و باشکوه تر است.
رحمانی فضلی یادآور شد: مراسم بزرگ اربعین امسال از همه نظر و از تمام ابعاد قابل مقایسه با نخستین سال برگزاری آن نیست و با نظم مطلوب و بدون مشکل برگزار می شود، اقدامات انجام شده در حوزه های خدماتی، امنیتی، انتظامات و ... صورت گرفته است و با توجه به گزارش های به دست آمده شاهد وضعیت خوبی در همه زمینه ها هستیم.
وی با بیان اینکه همه امور کنگره بزرگ اربعین از سوی خداوند متعال هدایت می شود، افزود: به لطف ایزد منان همه ساله بدون هیچ مشکل خاصی اربعین با حضور خیل عظیمی از جمعیت برگزار می شود و تردد میلیونی زائران و امنیت آنها به لطف خداوند و کمک خودجوش مردم امکان پذیر است.
وی به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد روادید سفر به عراق را از قبل تهیه و به روزهای پایانی موکول نکنند و مسئولان نیز همانند سال گذشته از ترددهای غیرمجاز احتمالی و بدون ویزا جلوگیری کنند.
وزیر کشور گفت: باید طرح تفصیلی و کلان برای اربعین تدوین و علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر ایلام - مهران نصب شود و نهادهای فرهنگی چون ارشاد اسلامی با نصب بنر و پرچم فضای مسیر طول ایلام به مهران را متناسب با اربعین آذین بندی کنند.
رحمانی فضلی بر ارائه خدمات بهداشتی و نظافت تاکید و از ستاد استانی اربعین نیز خواست چندین ایستگاه صلواتی در طول مسیر ایجاد کنند.
وی همچنین یادآور شد: برای جلوگیری از متضرر شدن تاجران و کامیون داران باید به آنها برای عدم مسافرت به مرز مهران اطلاع رسانی شود.
استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: 96 گیت خروجی در پایانه مرزی مهران برای سفر زائران اربعین به عتبات عالیات ایجاد و 6 لایه کنترلی و امنیتی ایجاد شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: تدوین سند جامع اربعین در مراحل نهایی کار قرار دارد و با استقرار کنسولگری عراق در ایلام 16 دفتر تحت نظارت حج و زیارت به زائران خدمات صدور ویزا انجام می دهند.
وی در خصوص راه های مواصلاتی هم گفت: 102 کیلومتر زیرساخت جهت آسفالت انجام شده که از این تعداد 44 کیلومتر بزرگراه و مابقی راه اصلی است، ضمن اینکه یک هزار و 850 متر تونل احداث شده و 10،5 کیلومتر کمربندی در ایلام و مهدی آباد اجرا شده است.
سلیمانی دشتکی نصب روشنایی و تهویه تونل قلاجه و تلاش برای بازگشایی این تونل طی چند روز آینده، اجرای پل بان رحمان، رفع نقاط حادثه خیز، اجرای کنار گذر غربی، احداث ساختمان مانیتورینگ ستاد اربعین، اجرای 400 کیلومتر فیبر نوری، تکمیل زیرساخت های مرز چیلات، احداث سه بیمارستان صحرایی و سه درمانگاه در مهران را از دیگر پروژه های مهم استان در این حوزه برشمرد.
وی خواستار اختصاص قیر یارانه ای برای تکمیل زیرساخت ها، افزایش اعتبارات انسداد مرزی، دائمی شدن موکب ها و ایجاد فیبر نوری در کمربندی غربی شد و افزود: تلاش و رایزنی برای راه اندازی مرز چنگوله با همتای عراقی در استان واسط برای عبور کامیون داران در حال انجام است.
3032/6119

نظر شما