شناسهٔ خبر: 28793262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اطلاعیه سپاه درباره ربودن نیروهای مرزی

گروه سياسي: تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند

صاحب‌خبر -
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزیِ جنوب شرق خبر داد. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز سه شنبه 24 مهرماه در اطلاعیه ای اعلام کرد: شامگاه گذشته (دوشنبه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده ، خاطرنشان کرده است: عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند ، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرده است: عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و ازدولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرار و تروریست هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان  اقدام کند.
*********************
۱۴ نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی «میرجاوه» بامداد امروز ربوده شدند.
 بر اساس این گزارش این افراد بین ساعت ۴ تا ۵ بامداد امروز در منطقه صفر مرزی «لولکدان» ربوده شده اند. گفتنی است، منطقه صفر مرزی «لولکدان» مربوط به بخش «ریگ ملک» شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد. ایرنا به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: تعدادی از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بامداد امروز/سه شنبه/ به دست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند.

این منبع  اظهار داشت: این افراد که گفته می شود 14 نفر بودند بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شده اند.  در همین ارتباط علی کرد نماینده مردم خاش و میرجاوه با تایید خبر حمله به هنگ مرزی میرجاوه به خبرنگار پارلمانی موج گفت: متاسفانه این خبر صحت دارد.
وی افزود: هم اکنون نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی، سپاه و ارتش با تمام قدرت در منطقه حضور داشته و در حال ردزنی متجاوزان هستند. این نماینده مجلس تصریح کرد: من نیز به همراه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی در منطقه هستم و در نخستین ساعات اطلاع از این حادثه در محل حضور یافتیم و به مردم اطمینان می دهم که در کمترین زمان ممکن، مشت محکم و گوشمالی سختی به متجاوزان خواهیم داد. کرد در پایان تاکید کرد: در حال حاضر امنیت در سطح شهرستان میرجاوه و شهرهای تابعه و شهرستان های اطراف برقرار بوده و زندگی مردم طبق روال عادی در جریان است.

 گروه تروریستی جیش العدل در بیانیه ای حمله به پایگاه ایرانی و ربودن نیروهای امنیتی هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت. به گزارش ایسنا، گروه تروریستی جیش العدل در توئیتی اعلام کرد: گردان نعمت الله توحیدی وابسته به جیش العدل مسولیت حمله روز دوشنبه به پایگاه مرزی انقلاب اسلامی در منطقه میرجاوه سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت. برخی کانال های خبری نیز اعلام کردند که نیروی‌های بسیجی و مرزبان ربوده شده در میرجاوه به کشور پاکستان منتقل شدند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما