شناسهٔ خبر: 28792799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عربستان مجبور به لغو جشن استقلال شد

در پی اعتراضات علیه ناپدید شدن «جمال خاشقجی» جشن روز استقلال عربستان از بیمِ یک رسوایی دیگر لغو شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

با تشدید اعتراضات شماری از کشورها، رسانه های جمعی و فعالان حقوق بشر نسبت به سرنوشت نامعلوم «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی و تعلیق عضویت و یا امتناع برخی شخصیتهای سرشناس از حضور در همایشها و پروژه های بین المللی به میزبانی ریاض، سفارت عربستان در شهر واشنگتن دی. سی آمریکا نیز از بیمِ عدم استقبال مهمانان از شرکت در مراسم هشتاد  هشتمین سالروز استقلال این کشور، بر آن شد که عطای این جشن را به لقایش بخشیده و آن را لغو نماید.

در همین راستا، سفارت عربستان در رایانامه ای که روز دوشنبه برای اعلام لغو رسمی این مراسم به آدرس مهمانان فرستاد، اعلام کرد: «سفارت پادشاهی عربستان سعودی از شما به خاطر علاقه و توجهتان به جشن سالروز استقلال کشورمان سپاسگزار است. به اطلاع می رساند که مراسم جشن به مناسبت روز ملی پادشاهی عربستان سعودی در روز پنج شنبه هجدهم اکتبر از ساعت ۶ الی ۸ شب لغو شده است».

لغو این مراسم مهم در حالی صورت می گیرد که مقامات سعودی مصرانه منکر هرگونه دخالت در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی هستند.

لازم به ذکر است که این روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی روز سه شنبه دوم اکتبر برای انجام امور کنسولی به کنسولگری عربستان در شهر استانبول وارد شد ولی هرگز از آنجا خارج نشده است. مقامات ترکیه معتقدند که وی در داخل کنسولگری به قتل رسیده و جنازه اش قطعه قطعه شده است.  

نظر شما