شناسهٔ خبر: 28792296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بی‌ثباتی در منطقه به ضرر همه کشور‌ها خواهد بود/ ایران و روسیه پیش قراولان مبارزه با تروریسم در منطقه هستند

صاحب‌خبر -

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به اینکه تهران از ثبات و امنیت پایدار منطقه قویاً حمایت می‌کند گفت: بی‌ثباتی در منطقه به ضرر همه کشورها خواهد بود و باید با راه‌حل‌های سیاسی، امنیت و آرامش به منطقه بازگردد.

بی‌ثباتی در منطقه به ضرر همه کشور‌ها خواهد بود/ ایران و روسیه پیش قراولان مبارزه با تروریسم در منطقه هستندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران امروز سه شنبه 24 مهر ماه با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر همکاری‌های پارلمانی ایران و روسیه گفت: همکاری‌های‌ پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است و مجلس شورای اسلامی برای حمایت و ارتقای سطح مناسبات دو کشور اهمیت خاصی قائل است.

امیرعبداللهیان همکاری‌های چندجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه را با اهمیت خواند و با اشاره به افزایش همکاری کمیسیون‌های مجالس دو کشور ابراز داشت: روابط تهران و مسکو در مناسبات منطقه‌ای و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است و تعاملات دو کشور در حوزه‌های مختلف از طریق مناسبات پارلمانی و کمیسیون‌های مجالس دو کشور تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران و روسیه درباره مسائل منطقه، تشریک مساعی دارند؛ چنانکه این همکاری در سوریه توانست وضعیت بحرانی آن کشور را در بستر مناسبی قرار دهد.

امیرعبداللهیان، جمهوری اسلامی ایران و روسیه را پیش قراولان مبارزه با تروریسم دانست و خاطر نشان کرد: مبارزه با تروریسم تلاش جامعه بین‌المللی را می‌طلبد. همکاری ایران و روسیه روند مبارزه با تروریسم در منطقه را تسریع کرده و دستاورد مثبتی برای منطقه و جهان به همراه داشته است.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار غیرسازنده عربستان سعودی؛ همکاری‌ دو کشور در حل و فصل مسایل و بحران‌ها منطقه را مثبت خواند و اظهار داشت: بی‌ثباتی در منطقه به ضرر همه کشورها خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از توسعه ثبات و امنیت پایدار در منطقه قویاً حمایت می‌کند و معتقد است باید با راه‌حل‌های سیاسی، امنیت و آرامش به منطقه بازگردد.

لوان جاگاریان نیز در این دیدار، همکاری‌های پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه همواره در معادلات بین‌المللی تأثیرگذار بوده است و روابط فیمابین در سطح خوبی برقرار بوده و استمرار داشته است.

وی به اشتراک دیدگاه دو کشور در موضوعات بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اشتراک نظر و معتقد به تشریک مساعی در این امور هستند.

در پایان این دیدار سفیر روسیه در تهران همکاری‌های دو کشور را راهبردی و عمیق خواند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما